Det var om holderen kunne dreje sig på tappen jeg mente, men det vil da være en fin ide, at sætte en stift i tappen, så er den da sikret.
Nu skal vi jo heller ikke tage sorgerne på forskud, måske sidder holderen ganske fint, ellers kunne man jo, sætte en not, (eller en tap der går ned i bundpladen) til sidestålet, som jo nok er mest belastet.
Ja du skal lave så lidt udhæng som overhovedet, så du beholder stabiliteten. Køber man en fabriks hurtiskiftholder, er det ofte lidt en stor klump, hvis den skal kunne tage et 16mm stål.
Men en rigtig spændende projekt, så jeg vil da ikke afvise, at jeg lavet et sæt til min Boxford, det er især tiltalende, at man kan lave mange holdere, har man kun en 3-4 som der oftes følger med, går det meget ud over den flexibilitet, systemet jo gerne skulle give.
Til udborestål, er det rigtig godt med et rundt opslidset hul (som stålholderen du vil lave), i stedet for at bruge de traditionelle holdere.
Man kunne jo lave gevind, i den side hvor spændebolten har sit frihul, og sætte en pinolskrue i, så kan man presse holderen lidt fra hinanden, hvis den kommer til at gå lidt stramt. (kun som nødløsning, så man ikke river materialet) Men banker man en kile (læs skruetrækker
) i slidsen kan jo også gøre det.
(rød cirkel på billede)