@ Jens. Jeg har kikket på den type. Den har "det hele", men den er vist også et par numre (mindst) for indviklet til et begynderprojekt.
. Men som du skriver, så trækker den holderen ind på plads, og det må alt andet lige være det bedste og mest stabile.
Jeg prøver at komme frem til noget, som både er enkelt og hensigtsmæssigt, og hvis bare det er let nok at skifte, så gør det såmænd ikke så meget, at der kun er plads til et stål i den. Om man skal skifte eller dreje, kommer jo nogenlunde ud på et.
@ ErlingSJ. Jo der mangler en højdejustering.
Som du kan se, har jeg "klemt" størrelsen for at undgå udhæng og begrænse "vrid" i slæden. Det betyder så, at højdejusteringen evt. skal være i den ene ende af holderen i stedet for på midten som "normalt". Det burde ikke betyde noget, men jeg ved ikke rigtigt endnu
Faktisk har jeg overvejet lidt, om jeg bare skulle lave holderne (i hvert fald nogle af dem) så de står helt ned på slæden. Modsat et færdigkøbt sæt, så skal det her jo kun passe på min bænk.
Ideen var jo lidt, at det skulle være så billigt og nemt at lave, at jeg kunne have mange holdere (Helst et til hvert stål) uden at sprænge budgettet. Når først stålet sidder i en holder, så har jeg jo ikke brug for højdejustering - og at holderen står fladt på slæden, burde jo sådan set øge stabiliteten (stivheden) endnu mere.
Skalaen er som sagt kun et tankeeksperiment
Men egentlig synes jeg, at den kunne være rar.