Jeg vidste sgu at det ville blive svært at forklare, hvad jeg mener
- nok fordi "man" normalt ikke drejer centerblokken. Men du er "inde ved benet" Jens.
Hans > Jeg kunne også gøre som du beskriver, men for at dreje min fortsætter skal jeg fumle med 2 bolte inde i 2 små udfræsninger -bøvlet
Derfor plejer jeg at dreje min firkantholder, som ingen låsetap har. Det har i.t.v. ikke givet problemer, men den har også en stor anlægsflade.
Hvis jeg selv skal lave et system, så skal det helst være så fleksibelt som muligt og ikke fylde ret meget. Desuden bliver det kun med plads til én holder - fordi det kan jeg finde ud af at lave.
Ergo: Centerblokken må nødvendigvis kunne drejes.
Billede 1 er det jeg kalder en "grundholder". Det kunne faktisk bare være en rund skive - rettet og målt naturligvis - med en sikringstap ned i fortsætteren, og et hul i midten, som passer om den 12 mm bolt, som går op gennem min fortsætter.
Centerblokken på billede 2 (se bort fra typen) har så en recess i bunden, som passer på skiven, og så må jeg jo bore en løs låsetap ned gennem den, som passer i mindst 2 huller i skiven - en position til dreje og en til plane. Og så ellers, som Jens siger, bare spænde ordentligt til som jeg plejer med firkantholderen.
Tak
Edit: UPS! Glemte billeder