Jeg har motoren. Den er gearet ned så drivhjuler kører med en hastighed på ca. 14 m/min. Da motoren har monteringsbeslag som gør den velegnet til formålet, har jeg valgt, at der er mit udgangspunkt.
Men måske har jeg stillet spørgsmålet forkert, for ved nærmere eftertanke, må typen af slibebånd også være medbestemmende for den optimale hastighed.
Normalt skrives hastigheden på bagsiden af slibebånd sammen med oplysninger om kornstørrelsen. Men da slibebånd fremstilles som store ark, er det ikke altid, at alle oplysninger kommer med på hvert bånd, når arkene skæres ud og samles til bånd. Jeg må nok gennemgå alle mine slibebånd, og se om der er oplysninger, som jeg ikke fandt på det første bånd. Eller vende tilbage til ham, som jeg købte dem af, som har de originale kasser.
Når du siger, at det er muligt at finde en billig frekvensomformer, vil jeg gerne vide hvor man finder sådan en (billig). Jeg har holdt øje med udbuddet i DBA og Gul & Gratis. Der ser det ud til at de fleste forventer at få et firecifret beløb for deres frekvensomformere. I betragtning af nyprisen, kan det måske godt kaldes billigt, men på hobbyplan og med en pension som økonomisk grundlag, er det, efter min mening, ikke billigt.