Forfatter Emne: Ny her :-)  (Læst 22236 gange)

ErlingSj

• Hero Member
Sv: Ny her :-)
« Svar #30 Dato: Marts 30, 2013, 02:51:31 »
Hvis du vil spænde fræseren fast i bænken, kan du sætte emnet op på en vinkelplade på tværslæden:
http://www.rc-machines.com/index.php?navi_1=product&navi_product_1=all_products&navi_product_2=104

Alternativt kan du på nogle maskiner montere en fræsersøjle på bagsiden af bænken, og køre fræseren ned mod tværslæden.

Massa

• Gæst
« Svar #31 Dato: Marts 30, 2013, 03:06:23 »
Ja det var sådan en jeg vil ha på den men kræver det ikke at der er t-spor i tværslæden?

ErlingSj

• Hero Member
« Svar #32 Dato: Marts 30, 2013, 03:50:11 »
Hvordan sidder stålholderen fast?

Massa

• Gæst
« Svar #33 Dato: Marts 30, 2013, 12:05:53 »
Jeg har fundet en i Frederikshavn som har en jeg kan komme og se.. så jeg tager den lige derfra,
Jeg er også kommet til at tænke på om man skal betale moms når man får en hjem fra Tyskland?

jens

• Hero Member
« Svar #34 Dato: Marts 30, 2013, 12:16:27 »
Der bedste er hvis fræseslæden, sidder direkte på tværslæden, sidder den på forsætter slæden, er det noget mere ustabilt.
Den kan monteres, i stedet for fortsætteren, hvis der ikke er t-spor i tvær slæden.
Er den monteret på samme måde, som forsætteren, kan den jo også drejes, i grader :)

mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #35 Dato: Marts 30, 2013, 14:53:00 »
Jeg er også kommet til at tænke på om man skal betale moms når man får en hjem fra Tyskland?

Jeg fik min leveret fra Luxemburg og betalte ikke dansk moms de 20k den kostede.
Mener kun at man betaler dansk moms fra udenlansk internetfirmaer når de samlet sælger for over et hvis beløb til Danmark, kan ikke lige huske beløbets størrelse.
« Senest Redigeret: Marts 30, 2013, 15:14:46 af Frylund »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #36 Dato: Marts 30, 2013, 20:32:38 »
Ting som er købt i EU betaler man moms i det land det kommer fra. Hvis det var tysk så skulle man betale 16 %
Hvis man køber i USA så kommer der moms og afgifter på så prisen stiger med næsten 50 %
Hans

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #37 Dato: Marts 30, 2013, 22:24:52 »
Ting som er købt i EU betaler man moms i det land det kommer fra. Hvis det var tysk så skulle man betale 16 %

Det er desværre ikke rigtigt Hans :(

Ifølge:
http://www.forbrugereuropa.dk/EHandel/Told-og-moms/Koeb-paa-nettet-inden-for-EU

Hvis sælger er momsregistreret i Danmark, vil han imidlertid opkræve dansk moms på 25 pct. og eventuel dansk punktafgift. En erhvervsdrivende, som er bosat i et andet EU-land, skal for eksempel momsregistreres i Danmark, hvis han i det foregående kalenderår har solgt varer for mere end 280.000 kroner til Danmark.
/Frylund

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #38 Dato: Marts 30, 2013, 22:35:33 »
Ja men så er vi inde i noget helt andet. Og det er heller ikke sikert at jeg er helt rigtig på den. Men jeg har lige købt et par sko på mettet i tysk. Der betalte jeg prisen og tysk moms og forsendels
Hans

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #39 Dato: Marts 30, 2013, 22:41:48 »
Jeg har kun betalt dansk moms når jeg har købt bøger og CDer fra The Book Depository  i England.

Nå nu skal vi ikke forstyrre tråden mere ::)
/Frylund

Massa

• Gæst
« Svar #40 Dato: April 02, 2013, 23:45:31 »
Takker alle for jeres svar.. jeg har bestilt denne:
http://www.paulimot.de/epages/paulimot.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/paulimot/Products/13800400
Godt nok lidt over det jeg havde regnet med , men sådan er det jo :-) Fik også lidt rabat:-) så nu skal jeg bare vente og se når den engang kommer.. og så kommer udfordringen.. ned i kælderen .. den er lidt større end de andre jeg har kikket på men det går nok ;-)

jens

• Hero Member
« Svar #41 Dato: April 03, 2013, 22:34:45 »
Det er en rigtig fin drejebænk, og et godt valg at gå op i den størrelse.

Nu mangler du bare alt extra udstyret ;D
mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.

Massa

• Gæst
« Svar #42 Dato: April 03, 2013, 22:49:32 »
Ja tror os det kan betale sig at gå lidt op nemlig  :) ja det må så komme lidt hen af vejen hehe  ;D

Massa

• Gæst
« Svar #43 Dato: April 08, 2013, 22:02:43 »
Så kom den hjem ;D Så mangler jeg bare at få den sat ordentlig op og ha lavet el til den  :)
« Senest Redigeret: April 18, 2013, 08:30:40 af Frylund »

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #44 Dato: April 08, 2013, 23:05:13 »
Den er da flot. Tillykke med det, var den tung at få ned i kælderen ::)
Hans