Forfatter Emne: Sandblæsning ??  (Læst 7350 gange)

ksor

• Gæst
Sandblæsning ??
« Dato: Januar 18, 2013, 13:37:30 »
Jeg ved ikke om det kan komme ind under en METAL-faglig debat, men jeg prøver alligevel.

Jeg har fået fat i en ældre sandblæseboks, hvor den underneden er en "kugleformet beholder", som på EN GANG samler det brugte sand, OG leverer sand til pistolen - smart !

Se billeder og nærmere forklaring her:

Fjernet af administrator

Gode ideer modtages gerne !
« Senest Redigeret: Januar 18, 2013, 19:49:26 af Frylund »

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
Sv: Sandblæsning ??
« Svar #1 Dato: Januar 18, 2013, 14:00:10 »
Uha, hvor ville jeg gerne have de billeder med tilhørende forklaring lå her i forum.
Kan godt se at det spare dig for at lægge det ind her, og giver dig mange hits, men gør det samtidig besværlig for alle de der gerne vil se det.
Hvis det er en tendens der breder sig kunne forum jo ende som en linkside og det har ikke været min mening.
Så ksor vil du ikke overveje det?
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

ksor

• Gæst
« Svar #2 Dato: Januar 18, 2013, 15:24:35 »
Hele ideen med internet er at lave hypertext, som er tekst med links til andet stof - og specielt da, hvis det kan spare arbejde og plads, da "stoffet" så kun fylder op ét sted - jfr. dine indlæg om de store billeder fra forleden.

Så si'r du jeg bare overfører arbejdet til "dig" (eller de andre) - men det er vel ikke sværere at lave det klik, som skal til for at vise et billede, end det klik, der skal til for at bruge mit link - det er jo netop hele ideen med internet/hypertext !

Ja, det giver mange "bolde i luften", men sådan er det altså tænkt og der er vel ingen grund til at gå tilbage til "munkene med fjerpennen" for at få lavet flere kopier af arbejdet, når det kan gøres med et link.

Det vil da være et trist at blive afvist, fordi man linker på internet - det er jo pr. definition selvmodsigende !

Jeg tror problemet opstår fordi mange bruger de elendige mobiltelefoner til internet - det er jo som at se en TechniColor Widescreen film gennem et nøglehul - DET er da besværligt, og jeg synes det er et tilbageskridt at sige, at man ikke må bruge links (og dermed flere vinduer på skærmen) af DEN grund - det er for langt ude !

Men er det ikke foreneligt med din politik her på forum, så må jeg jo stoppe med at bruge det !

En anden mulighed var, at du lader det passere og jeg bare ingen svar får, fordi folk ikke gider at lave MIT klik - så stopper jeg jo nok af mig selv - dummere er jeg da hellerikke.

"Overveje det" ... si'r du - der er så meget imod hele ideen med internet, at jeg er tilbøjelig til at sige "Nej" og så må jeg jo tage konsekvensen, men det ville da være en ærgerlig slutning på historien.

(Prøv lige at se på andre indlæg - anvendes der ikke link der også ? - hvad er forskellen ?)

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #3 Dato: Januar 18, 2013, 16:47:17 »
Ksor  >Hele ideen med internet er at lave hypertext<
Det er jo nok ikke hele sandheden.

Ang. problemet med store billeder ligger fejlen i SMF programmet. Fik hjælp på SMF forum, her er det sjovt nok ikke tilladt at bruge direkte links.

Er da ked af din totale afvisning af at ligge dine billeder og tekst ind på forum, det kræver ellers ikke meget arbejde når du har først lagt det ind på din egen hjemmeside.

Det kan jo være nødvendig at man indsætter et ekstern link og det er da ok, men at man konsekvent linker til sin egen hjemmeside er imod min ide med forum.

Det kan godt være jeg skulle have stoppet det for længst, det er så min fejl.

Jeg tror flertallet af forums medlemmer er glade for dine input, jeg håber at du vil overveje det.

SketchUP kurset som du laver finder jeg det naturlig at du linker til.
« Senest Redigeret: Januar 18, 2013, 19:53:30 af Frylund »
/Frylund

jens

• Hero Member
« Svar #4 Dato: Januar 18, 2013, 16:59:16 »
Ja det giver ikke rigtig mening, at skulle åbne din hjemmeside, for at se et par billeder.Heller ikke selv om, man sidder bag en pc, som jeg gør i øjeblikket.

Og søger du hjælp, burde du ligge billederne ind her.
Det virker udelukkende, som om du vil profilere din egen side.

Og det er da bestemt ikke pænt gjort, ikke at følge Frylunds henstillinger.
Jeg synes ellers, han giver og lang snor :)
Og det er prisværdigt, at han driver fora her, som vi er rigtig mange der er glade for at bruge. :)
Så de få henstillinger han kommer med, er da det mindste man anstendigvis bør følge.

mvh jens
« Senest Redigeret: Januar 18, 2013, 17:05:39 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

ksor

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 18, 2013, 17:02:56 »
Jamen, så vælger jeg da at søge hjælp andre steder - ærgerligt, men sådan må det være.

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #6 Dato: Januar 18, 2013, 17:41:12 »
Ksor, det er dig der er galt på den, og har totalt misset konceptet med et forum. At du så tilmed vælger løsningen at blive gammelmandssur og gnavpot og nu vil forlade skuden må jo så stå for din regning.

Et forum bør jo gerne kunne bruges som et online leksikon hvor ting kan søges og slås op, og så nytter det altså ikke at der blot er et link til din hjemmeside, for hvem siger at den eksisterer om et år, og så er der blot en tråd med et dødt link  :-\

ksor

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 18, 2013, 17:44:16 »
Ksor, det er dig der er galt på den, og har totalt misset konceptet med et forum. At du så tilmed vælger løsningen at blive gammelmandssur og gnavpot og nu vil forlade skuden må jo så stå for din regning.

Et forum bør jo gerne kunne bruges som et online leksikon hvor ting kan søges og slås op, og så nytter det altså ikke at der blot er et link til din hjemmeside, for hvem siger at den eksisterer om et år, og så er der blot en tråd med et dødt link  :-\

Eksisterer alle de andre links om 1 år ?

Hvad er forskellen ?

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #8 Dato: Januar 18, 2013, 18:42:33 »
Jamen, så vælger jeg da at søge hjælp andre steder - ærgerligt, men sådan må det være.

Det var da en kedelig udgang. Jeg har været glad for at have dig på forum, håber også du har kunne bruge alle de gode råd du har fået.

Du vil stå som bruger et år efter dit sidste indlæg medmindre du insisterer på at blive slettet

ksor har meldt sig selv ud af forum, derfor står han som gæst i alle de indlæg han har deltaget i.

Tråden er lukket
« Senest Redigeret: Januar 20, 2013, 17:30:09 af Frylund »
/Frylund