Det er ikke så simpelt med den originale omskifter (frem stop bak )
den bestemmer mere end det først synes
Here we go
Der er et lille grå relæ i det bagerste skab ,det sidder lige under den 25 amp sikring til bremse strømmen
Når man vil starte bænken ,tænder man for strømmen
og stikket skal være i og under spænding
Når man tænder OG OG OG omskifteren står på STOP
SÅ løber strømmen igennem omskifteren ,ned til det grå relæ
Det grå relæ smækker ,og holder sig selv nu (det vil sige at selvom man tar strømmen af det igen bliver det i smækket tilstand )
Det grå relæ sender FØRST NU styre strøm ud i systemet
Dette er skide smart
Fordi HVIS NU omskifteren står på frem elller bak og man tændte for strømmen
Ja så ville der intet ske ,bænken kører ikke
Man ville da være nød til LIGE at sætte den på stop ,og et klak vil lyde
Og FØRST nu ville man være start klar
det er ren sikkerhed
Men den samme strøm der sendes til det grå relæ når omskifteren står på stop er den samme strøm der bruges til at styre bremserelæet
bænken KAN KUN bremse HVIS der er strøm fra stop i omskifteren ( man vil jo heller ikke køre med bremsen trukket
)
Hvis man blot tar strømmen fra omskifteren stopper bænken ,men uden bremsning
Du skal lave et relæ der har en kontakt der holdes når du står på pedalen (en ledning forsyner frem og bak )+ en NÅR DU SLIPPER PEDALEN tænder for strømmen til bremsen
Det er nu heller ikke umuligt
Kik i omskifteren det til frem og bak skal sidde i serie med om skifteren(hvor styrestrømmen kommer ind) ,således at BÅDE omskifteren + relæet(pedal)skal sige god for at der køres
kontakten til bremsen skal sidde PARRALELT med omskifteren,således at hvad enten omskifteren siger stop eller fodpedalen siger stop ,,SÅ STOPES OG BREMSES
der
Denne version vil stoppe og bremse bænken hvis du fløtter foden MEN MEN den starter igen hvis du træder på pedalen igen
Og heri ligger faren hvis nu du stopper bænken med fodpedalen (slipper den ) OG IKKE slukker på omskifteren
OG så der så trædes på pedalen ,,ja så kører bænken igen
Dette kan ungås med endnu en kontakt (tror faktisk to) i fod pedal relæet
det skal sidde i serie med den ledning der sørger for at det lille grå relæ holder sig selv
Hvis dette gøres vil man skulle træde på pedalen OG sætte omskifteren på stop for at kunne starte igen
Håber det gav nogen mening
Ps kunne du bruge de downloads jeg sendte som zip/pdf med mail til dig for nogen tid siden
det var noget med at din dryppede olie