Forfatter Emne: Så mener man det sgu seriøst  (Læst 7961 gange)

Dr. Metallic

• Gæst
Så mener man det sgu seriøst
« Dato: Oktober 16, 2012, 12:02:43 »
 :o

Her gik jeg og troede at jeg var lidt af et luksusdyr med mit værksted, og kvaliteten af det maskineri jeg har. Jeg talte her til morgen i telefon med en maskinhandler, samtalen drejede ind på sådan en rask dreng som undertegnede med hang til dyre værktøjer og maskiner. Maskinhandleren grinede og sagde at det nu var ingenting, for de havde lige leveret en Spritny Kitamura MyCenter (super deluxe bearbejdningscenter) til en privatperson der skulle have den til at stå i hobbyværkstedet... Øhh Ok host host  ::)

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
Sv: Så mener man det sgu seriøst
« Svar #1 Dato: Oktober 16, 2012, 12:32:53 »
Man skulle sgu havde startet sin pensionsopsparing da man var 18 år :/
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Max

• Hero Member
    • Sandcastle
« Svar #2 Dato: Oktober 16, 2012, 13:21:10 »
Det er bedre at finde det rigtige job at blive fyret fra, der findes virkelig gode aftrædelsesordninger rundt omkring :)

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #3 Dato: Oktober 16, 2012, 20:16:26 »
Der skal nu alligevel en del til, vi snakker om en maskine til 1,5 mill....I et hobbyværksted  :o

+ det løse såsom dorne, skruestik, større udvalg af skærende værktøjer, og meget andet - Jeg tror ikke at man kan udstyre en ny cnc maskine for under 100.0000 kr

Det er sgu friskt gjort, men jeg er næsten sikker på at manden har en lumsk bagtanke med maskinen? Eksempelvis superhemmelig udviklingsarbejde på en eller anden ide, mulighederne er mange. Skulle en af jer støde på ham, så må i gerne forhøre jer nærmere uden at afsløre hans identitet, Jeg fandt blot historien lidt sjov.
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2012, 20:22:09 af Dr. Metallic »

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #4 Dato: Oktober 17, 2012, 09:43:52 »
Husker for mange år siden, en mand købte en Buggati en den gang meget dyr sports vogn, stillede den på sin grund og byggede sit hus uden om, så den kunne ikke komme ud at køre. Om den står der enu ved jeg ikke.
Hans

Bj@rne

• Hero Member
« Svar #5 Dato: Oktober 17, 2012, 18:11:53 »
Jamen hvis jeg havde vundet i Lotto så stod der sgu også både en CNC drejebænk og et berbejdningscenter i værkstedet (der så var 1-200 M2)  ;D

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #6 Dato: Oktober 17, 2012, 19:35:41 »
Jamen hvis jeg havde vundet i Lotto så stod der sgu også både en CNC drejebænk og et berbejdningscenter i værkstedet (der så var 1-200 M2)  ;D

Cnc fræseren kan jeg hjælpe dig med, billigt endda. Jeg har to stk stående, så den ene ryger snart til salg.

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #7 Dato: Oktober 18, 2012, 00:38:42 »
Det er ikke rigtig håndværk at få maskiner til at gøre arbejdet. Alle kan taste nogen X Y Z og G koder ind på en computer. Man skal selv dreje i håndtag så har man lidt føling med hvad man laver
Hans

Rim

• Hero Member
« Svar #8 Dato: Oktober 18, 2012, 07:57:44 »
Lars:
Så har du fundet en/to CNC som er fornuftige erstatninger??? eller er de på vej ud igen begge to? Har du fundet et tegneprogram som kan lave "G" koder til CNC fræseren, har kigget men der er ikke noget at købe til en fornuftig pris og bruge 50Kkr på det er ikke lige i budgettet .

Hans:
nu har jeg med en manuel fræser forsøgt at lave runde emner :o  det er altså lettere at lade computeren på maskinen lave det job :P

Tror også der er mange småhemmelige projekter rundt omkring :-X, købte min Mondiale drejebænk fra sådanne et projekt :P
Claus.
« Senest Redigeret: Oktober 18, 2012, 08:01:26 af Rim »
Livet er for kort til små værksteder, Scantool mod CNC , Mondiale

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #9 Dato: Oktober 18, 2012, 08:17:02 »
Rim @ Ja, nej og ja

Huusom

• Full Member
« Svar #10 Dato: Oktober 18, 2012, 12:15:54 »
Der skal jo noget ordenligt legetøj til!  ;D

Det er ikke rigtig håndværk at få maskiner til at gøre arbejdet. Alle kan taste nogen X Y Z og G koder ind på en computer. Man skal selv dreje i håndtag så har man lidt føling med hvad man laver
Hans
ja okay?! hvis er bange for udviklingen... men man kan også lave meget med en flinteøkse..  ;)

Cnc fræseren kan jeg hjælpe dig med, billigt endda. Jeg har to stk stående, så den ene ryger snart til salg.
Hvad er det for en du gerne vil af med?

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #11 Dato: Oktober 18, 2012, 12:47:10 »
I hører nærmere om cnc fræseren om et par uger.

Bj@rne

• Hero Member
« Svar #12 Dato: Oktober 18, 2012, 21:12:01 »
Hans

Hej Hans, det vil jeg nu absolut IKKE give dig ret i, det er efter min mening og egen erfaring en NØDVENDIGHED at kunne håndværket for at kunne programmere ordentligt til en CNC maskine, hvis man ikke har de helt basale ting på plads, forståelse for skærehastighed mm, alle de mange facetter at håndværket, så bliver du ALDRIG en god CNC operatør.

Man skal ikke være bange for udvikling, jeg har i mange år haft et motto der hedder stilstand er lig med tilbagegang, hvis alle andre bevæger sig men du står stille så er det det samme som tilbagegang.

Og så ER der bare nogle ting der er 1000 gange nemmere at lave på en CNC maskine  ;D

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #13 Dato: Oktober 19, 2012, 10:27:05 »
Hans

Hej Hans, det vil jeg nu absolut IKKE give dig ret i, det er efter min mening og egen erfaring en NØDVENDIGHED at kunne håndværket for at kunne programmere ordentligt til en CNC maskine, hvis man ikke har de helt basale ting på plads, forståelse for skærehastighed mm, alle de mange facetter at håndværket, så bliver du ALDRIG en god CNC operatør.

Man skal ikke være bange for udvikling, jeg har i mange år haft et motto der hedder stilstand er lig med tilbagegang, hvis alle andre bevæger sig men du står stille så er det det samme som tilbagegang.

Og så ER der bare nogle ting der er 1000 gange nemmere at lave på en CNC maskine  ;D
Den holdning deler forhåbentlig flertallet, jeg gør 100%
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!