Jeg har skrevet med en på et amerikansk forum, som har en magen til - altså Plasma Cut 40 - og han påstår at han kan skære op til 25mm med et rent snit og endda tykkere, men så kommer der slagger som på mit skær.
Jeg har også selv mistanke til for lidt luft, når der skæres - trykket på manometeret falder jo også til næsten 0 - men trykket vil vel ALTID falde, men spørgsmålet er vel, HVOR MEGET det falder - ved en kompressor med kapacitet på 50ltr/min vil det vel falde mere end en med 500ltr/min
eller er det forkert opfattet ?
He he , ja det er forkert fattet ,, i teorien
forestil dig en kompressor der kun kan levere 1 liter i minuttet
MEN ,,NÅR den HAR fyldt en milion liter tank op til 10 bar
så kan du skære LÆNGE inden du mærker en forskel , det er først når trykket kommer UNDER hvad du har brug for
hvis dine pauser er lange nok kan kompressoren nå at fylde nok på igen
hvis ikke , ja så har du brug for en der HURTIGERE kan levere mere luft
hvor stor er tanken på din kompressor ??
hvis snittet lige fra start er dårligt , så tror jeg ikke det er kompressoren det er galt med
det manometer der går på nul ,,er det det på kompressoren ,,eller det på plasmaskæren ??
jeg vil tippe på det sidste . og en defekt i maskinen .evt en prop undervejs i slangen
hvis der ikke kan komme luft HURTIGT nok ind i maskinen , ja så falder trykket for meget
sidder der ikke et filter i indgangen på maskinen ?? hvad hvis du bare skære lige ud i den blå luft ..kan du høre om trykket staks falder . eller om der i det hele taget kommer noget ud af betydning