Hej I forum'et
Jeg er novice på området og i faget ,håber ikke jeg kommer til at stille for dumme spørgsmål
I vinters fandt jeg ud af at jeg kunne tænke mig at forsøge at få en voksen læreplads som industritekniker.
Det går ikke så stærkt,så derfor købte jeg en lille drejebænk,for så kunne jeg da øve mig lidt derhjemme
Det blev en Myford Super 7 fra 1964,og den er bare skøn.(se billedet)
Jeg var først ude for at se en lille Contimac (tror måske en kinakopi),men det var ikke mig.
På Myforden er der kælet for finish,brugervenlighed og design på en helt anden måde,og den første blev lavet i 1953!
Nu har jeg så fundet ud af at man ikke kan undvære en fræser(konen ved det ikke endnu)
Her er mit spørgsmål:Fandtes der ikke fræsere førhen(60.erne) i en menneskelig vægtklasse?
Mit lille værksted er i en kælder,så helst ikke over 120 kg,de gamle som jeg synes er spændende er jo nogle kæmper på 500 kg ell mere.
Man kan få nye mindre:Seig,Holzmann og Rotwerk ,duer de til noget?
Jeg ved godt at man kan få div.fræserudstyr til Myforden,men jeg vil helst over i noget mere robust løsning.
Glæder mig til at høre om jeres erfaringer.
Mvh Per R.C.
Ps.kender i en maskinfabrik i Nordjylland der tager voksenlærling for tiden,giv et pip