Forfatter Emne: Hjælp til Migatronic LEHF  (Læst 8543 gange)

Dr. Metallic

• Gæst
Hjælp til Migatronic LEHF
« Dato: Januar 31, 2012, 20:42:03 »
Jeg har en Migatronic Lehf 140 Amp, som pludseligt ikke vil tænde. Den er koblet til 220 volt, men kan også sættes til 380 volt. Den giver kun en svag summen, og giver ingen gas, i bedte fald kommer en mikro gnist. Er der nogen der kender til problemet - alt er tjekket for løse forbindelser og brændte komponenter, og begge sikringer sidder og ser intakte ud  ???

Hans Ingvorsen

• Hero Member
Sv: Hjælp til Migatronic LEHF
« Svar #1 Dato: Januar 31, 2012, 21:01:30 »
Prøv at kontroler start relæ. Eller tryk knap i håndtag. Så tror jeg den skulle være det
Hans

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #2 Dato: Januar 31, 2012, 21:10:27 »
Ja så sker der intet andet end en svag summen, hvor den ligesom mangler noget 'bønne'.

Palle

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 31, 2012, 21:17:44 »
Prøv at blæse den ren for støv. Uden skjolde.

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 31, 2012, 21:44:50 »
Er prøvet  :(

Palle

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 31, 2012, 23:27:23 »
Jeg har en mage til, de kan godt stå af i elektronikken. Hvis man kører den meget varm, så blæseren starter, så må man ikke slukke, før blæseren er slukket.
Varmen stiger op og ødelægger noget i printet. Prøv at ringe til Migas serviceafdeling, jeg ved ikke, om de vil svare, men forsøget værd.

jens

• Hero Member
« Svar #6 Dato: Januar 31, 2012, 23:42:30 »
Jeg har haft ringet til Migatronic, med en tig svejser jeg havde problemer med, de var helt utrolig hjælpsome.
Selv om det var en svejser jeg købte brugt, og den var 3 år gammel, tilbød de at reparere den ganske gratis, hvis jeg betalte fragten frem og tilbage. Det var åbenbart en fabrikationsfejl, som de så ville rette gratis.
Så de afviser ikke bare private :)
mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #7 Dato: Januar 31, 2012, 23:56:57 »
Du skal lede efter styrestrøm til ralæ. Der skal være en spænding på 24 volt. Det går fra transformator op i gennem håndtag og til spole på styre relæ. Og i det kredsløb er der noget galt. Det er ikke så svært at finde.
Hans

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #8 Dato: Februar 01, 2012, 21:24:59 »
Det gider jeg ikke bøvle mere med, så jeg finder en elnørd.

bf

• Gæst
« Svar #9 Dato: April 08, 2013, 21:00:45 »
Hej. har du fået det lave og hvad var fejl så. mvh brian.

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #10 Dato: April 08, 2013, 21:04:31 »
Næææ - Jeg forærede den til Riddersholm og afskrev pengene som lærepenge. Riddersholm kendte en Migatronic mand, så den ville han fikse...Der er så ikke sket en skid  ::)

Hvilket minder mig om at jeg skal have en til at se på min Migatronic 320 Commander  :-\