Ja, der mangler jeg erfaring
jeg føler mig frem og træder varsomt, men bliver forhåbentlig da klogere, som tiden går.
Jeg har ikke lige i øjeblikket, HSS stål liggende, så det må komme på næste bestillingsliste.
Og emnet er måske ikke så skævt i kloen endda, kan bare ikke centrere om hullet, da den ene klo så vil komme faretruende tæt på slæden, så det er nok nærmere kun hullet Ø14,5 der er centerforskudt ca 15 mm, så det er nok ikke det store det har at sige.
Jeg vil prøve at gå op i omdr. og tilspænding, men kan ikke tage for stor spån (max 0.5) da jeg ellers kommer noget under mit mål 8 mm pladetykk, og som en hurtig udvej og sidste spån, er der måske en god kollega der kan fuldføre overfladen for mig, på fræser.
Pladen skulle helst ikke blive for tynd da den skal tjene som holdeplade for toolpost låsetappen.
Jeg har max. kørt 400 omdr. ville 800 eller mere være passende? Emnet er ca 60 gange 100 mm.
Syntes oss at de sidste spåner var meget tynde og havde en stor tendens til at ville krølle sig op om platten og emnet, og måske det vil gøre det, med større spån.
Tror jeg gik den forkerte vej/ned i alt, i forsøget på at få en fin overflade.
Har da i øvrigt drejet fine flader på RS, så derfor undrer det mig, at det nu ligner en pløjemark