Jeg tror det er mindst 15 år siden, at jeg lavede den her, men jeg har haft megen glæde af den. Selve holderen er lavet af Ø 40 gummijern, alle andre stumper af fodstål, eller hvad det nu hedder idag. "Tængerne" er Ø 20, og "Klemmen" er Ø 12. Jeg lavede tænger til runde toolbits Ø 5, 6, 8, 10. Det er meget hurtigere at slibe rundstål end
firkant til udboring, men de er besværlige at spænde op.
Alle excentriske huller er boret i en drejebænk med en RÖHM 160 treklo, hvor 3. klo var forskudt en tand ud. Hullet til klemskruen er boret efter at det firkantede er fræst,
og er lagt efter Ø 20 hullet, så en M5 lige kan gå igennem. De skrå flader er fræst på øjemål, så de kun klemmer uden at lave mærker i tængerne.
Slidserne i tængerne er lavet med en 1mm skivefræser og går på nær 4-5 mm helt igennem. Alle huller er H7. De små huller i tængerne er til at dreje med en unbrakonøgle og stålet drejes med den 4" vi vel allesammen har i lommen.
Fræs en flade der hvor hullet til klemmen skal være. Fræseren var iøvrigt en meget gammel og slidt Arboga håndskubber, og den klarede både firkanten og hullægningen.
Jeg kan ikke komme med mål og tegninger, da alle mål afhænger af excentriciteten (trekloens størrelse og mærke). Firkanten skal tilpasses stålholderen, men bør være så stor som muligt.