Ja det er dejligt med et livligt forum.
Og det er også altid underholdende at læse dine svar hans
Jeg vil også komme med en anekdote:
Jeg arbejder og har stået i lære på en fabrik med eget reparations værksted.
Da jeg startede havde flere af gutterne været der +40 år.
De kunne virkelig lave mange ting, og havde mange cowboy-tricks.
Men en havde kun stået ved den samme drejebænk i 40år, en repareret de samme maskindele i årtier osv osv. Altså reelt groet lidt fast
Samtidig med det, så var de ikke super engageret i deres arbejde/fag. Og vidste faktisk ikke hvad der ellers var af maskiner, værktøjer og muligheder andre steder.
Jeg tænker tit på dette, når jeg ser folk skrive 'jeg har 35års erfaring som...'
- ja det er meget muligt, men jeg kender også folk som nørder feks dette fag, som kan 10x så mange ting, som en der har arbejdet med det i +40 år
En jeg arbejdede sammen med i værkstedet kendte en Pedersen fræser, da det var det vi havde, og det var stort set det. Han sagde altid at 'dette er den bedste fræser der findes'.
Med årene har jeg set og prøvet andre, og selv fundet ud af at det var langt fra rigtigt. Men det er fordi at man selv går op i det, og udvider sin horisont. Så ser man tit tingene på en anden måde.
Jeg troede også i mange år at et rodehovede bare var et rodehovede, indtil jeg fik et fint Narex med tilspænding osv.
Så fik jeg for nyligt et D'andrea, som kan justeres mens det kører. Forskellen er som nat og dag!
Så..
Det er super vigtigt at vi fornyer os, snakker med andre og stiller spørgsmålstegn ved tingene.
Ikke bare acceptere 'sådan er det bare' & 'det er godt nok til mig, så er det også til andre'
Derfor er det super vigtigt, og dejligt med sådan et fora, hvor alle kan komme med ideer og indput. Også selvom man ofte har helt vildt forskellig opfattelse af tingene, behov osv osv.
Men uanset hvad, så sætter det tanker og inspiration i gang hos nogle
Og så åbenbart giver god underholdning til andre
Nå, det var lige en sludderforensladder
God jul til alle.
Og tak til jer der holder forummet i gang
Mvh RH
Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk