Tak Kenneth
Men jeg har altså også et eller andet sted læst det, som Jens nævner, med at det har betydning, om varen er fabrikeret i det land man køber i.
Er det 150 € grænsen, der er højere eller
Det kan have betydning for tolden hvor varen er produceret - nogle varer bliver straffet hårdt af told hvis de kommer fra fx Asien. Det hedder antidumpingtold. Jeg kender ikke til om der er det på den slags varer som vi normalt køber her i forummet, men jeg ved at der er på fx befæstelse som vi køber fra Asien her i firmaet.
Det der sker hvis beløbet er over €150 er at momsen så opkræves her i Danmark - man skal derfor IKKE betale moms hos afsenderen.
Hilsen Kenneth
Ja, jeg har fået noget lignende og lidt diffust ud af at læse lidt mere.
Det meste af det vi køber i både Tyskland og UK er jo lavet i Kina og defineres vistnok som "maskindele".
Når man tænker på, priserne på ting der sendes fra diverse adresser i Tyskland og Tjekkiet (som vel bare er "mellemstationer" for kinesiske firmaer), så er der ikke noget, der tyder på, at der er voldsom straftold på det.
Jeg har aldrig handlet ved Ali-Expres, Wish og hvad de ellers hedder, men hvor mange % kommer I typisk til at betale mere for køb under 150 €