Spændende streng vi har her. Gjorde faktist at jeg blev motiveret, og har brugt formiddagen på at få mine egne slibere lavet helt færdige.
Var så heldig at arve en KEF sliber fra 1980, dog rimeligt brugt, men ikke ødelagt.
Så igang med at svejse en konsol, så begge slibere kunne stå sammen. Ikke længere noget med at skulle afmontere en slibe sten når der skal poleres.
Efter forgæves at have søgt på nettet efter nye egnede start/stop kontakter, ringede jeg til KEF i det Nordjydske.
De havde de helt rigtige kontakter til kun 230,- (plus moms) Deres reservedels nummer :0962405
Min egen sliber fra 2008 havde et mærkeskilt, hvor alle numrene var røget af ved rengøring. Det vidste KEF godt havde været et problem. Så jeg fik nye skilte med gratis. Er der nogen der mangler, har jeg 2 stk i overskud. Bare sig til, så kommer de med snail mail 😃
Spurgte så også lige til farven. Ja Søren, Resada grøn RAL 6011 har været brugt i en del år (og den jeg har valgt) men nu har KEF tonet den lidt, og den hedder 0120-89186 Glans 80
Den gamle sliber fik også nye lejer, de trængte. Har monteret RS lejer istedet for ZZ.
Køle karet står løst, så det er nemt at skifte vandet.