Forfatter Emne: Drejestål  (Læst 310 gange)

missekatten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
Drejestål
« Dato: Februar 22, 2021, 19:32:39 »
Jeg har søgt efter et drejestål som jeg kan lave et spor med der har et mål på max. 1,798 mm  i bredden og 3,8 mm. dybt.  Det er ikke lykkedes mig at finde noget der kan bruges, de er allesammen for brede og skal stadig kunne lave et spor på 3,8 i dybden.

Nogen der ved sådan noget kan købes.     

Søren

mhh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 186
  • Lokation: Them
Sv: Drejestål
« Svar #1 Dato: Februar 22, 2021, 20:01:00 »
Indvendigt eller udvendigt?

mhh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 186
  • Lokation: Them
Sv: Drejestål
« Svar #2 Dato: Februar 22, 2021, 20:07:55 »
Indvendigt eller udvendigt?

Invendigt har Phorn nogle fine
https://eshop.phorn.de/L114013000TN35?changeLanguage=38

Alternativt har Simtek ret sikkert noget lignene

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2185
  • Lokation: Randers
Sv: Drejestål
« Svar #3 Dato: Februar 22, 2021, 21:17:59 »
Er det indvendigt, er det også nødvendigt at kende Ø målet på hullet.
Er dybden på radius, eller diameter?

Svigter alt andet må du jo i gang med at slibe et Toolbits stål.  :)
Husk altid at skille tingene ad.

missekatten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
Sv: Drejestål
« Svar #4 Dato: Februar 22, 2021, 21:22:21 »
Udvendigt  det er spor til stempelringe    Den du henviser til står der på målet af skærefladen + 0,03 vil det så sige sporet bliver 0,03 bredere end stålet.
« Senest Redigeret: Februar 22, 2021, 21:30:01 af missekatten »

missekatten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
Sv: Drejestål
« Svar #5 Dato: Februar 22, 2021, 21:27:39 »
Det har været med i overvejelserne, har ikke noget der kan måle tykkelsen i 0,001 har måleur der tager tusindedele så hvis jeg kan finde en platte jeg kender målet på kan jeg regne mig frem til hvor stort andet spor skal være.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1201
  • Lokation: Grenaa
Sv: Drejestål
« Svar #6 Dato: Februar 23, 2021, 00:18:31 »
Hvis jeg skulle lave et spor som du beskriver. Så vil jeg først ind med et 3 mm stikstål evt. tool stål . Det er nok alu du skal stikke i , og der efter flytte forsætteren 0,1 til du får den brede som du ønsker

missekatten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
Sv: Drejestål
« Svar #7 Dato: Februar 23, 2021, 06:33:58 »
Det kan jeg ikke, kan ikke finde et stikstål der er smalt nok da sporet jeg skal lave skal være 1,798 mm

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 930
  • Lokation: Almind, Viborg
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Drejestål
« Svar #8 Dato: Februar 23, 2021, 07:58:56 »
Når det skal være så smalt, så ville jeg bruge HSS.

RDG tools har nogle 1,5 mm brede stikstål her :

https://www.rdgtools.co.uk/acatalog/6MM-SHANK-PRO-PARTING-SYSTEM---COBALT-BLADE--97403.html#SID=444



Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

mhh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 186
  • Lokation: Them
Sv: Drejestål
« Svar #9 Dato: Marts 02, 2021, 15:28:37 »
https://www.walter-tools.com/en-us/search/pages/default.aspx?m=7320523#/product/MX22-2E150N01-GD8%20WSM23S
1.5mm bredde 5mm stikdybde

Nu ved jeg ikke om det her er privat, skole eller noget du skal laves i et firma men ring til en værktøjs leverandør de kan squ altid hjælpe.