ellers hvis det er Ditron du vil have så på facebook i gruppen Hobby metal drejebænk og fræser der kan du finde Aiken Yu, som er fra Ditron.
Det var ham jeg købte igennem
Jeg ved det godt, men der er mange ting i det. - Og ja, det er sikkert både tåbeligt og helt til grin, men sådan er jeg så.
Jeg har indtil nu undladt at handle i Kina, fordi jeg synes, at det er trist hvis danske og EU firmaer lider samme skæbne, som de lokale købmænd.
Mange handler ved Aiken Yu, fordi han kan lave noget med delte indbetalinger, hvor kun den ene bliver tolddeklareret. Det korte svar på det er, at jeg ganske enkelt ikke gider rode med det af ovenstående grund.
Når man ser på lave priser fra Tjekiske og Tyske firmaadresser på Ebay, så står den egentlige sælger et eller andet sted camoufleret som hjemmehørende i Kina. Priserne er også kinesiske, og "et eller andet sted" i teksten står der, at lokale importafgifter er sælger uvedkommende. Det er "svindel" baseret på, at forsendelser fra EU lande ikke kontrolleres, selv om afsenderadressen er et frilager, hvor varerne endnu ikke er fortoldede.
Og rigtigt
det gider jeg heller ikke.
Steen driver en seriøs forretning, og kan nok skrue lidt ned for avancen, fordi han ikke skal leve af det, så så afskrækkende er hans priser altså heller ikke.
I øvrigt eksploderede gearkassen på min bil i forgårs på grund af en hestetrailer, så DROen er lige udskudt et par måneder, indtil jeg får "tid"
til at lave det.