Den kan også (måske) bruges til gevindlåsen.Jeg ved Colchester solgte Anijest gevindapparat/gevindur til deres bænke.Der var en tilsvarende stang som man kunne stille så den selv slog gevindlåsen fra når man nåede til bund i gevindet.Samtidig var det så 'avanceret' at den kun kunne slåes til når man var i den rigtige 'rille'. Nå, bare et siddspring.Tror denne er til tilspændingen.På mine Colchester's kan man stille en moment kobling, så den selv slår fra ved et vist tryk.Jeg sætter så bare et stop på vangen, og har en revolver skifte på forklædet til forskellige længder. Når slæden rammer stoppet, så hopper tilspændingen selv fra.Sikkerhedsstifter?Hvad har du haft lavet da Tommy?
Den ser rigtig flot ud, det ville næsten være en skam, hvis du maler den, så fin som den ser ud nu.Den skal du helt sikket få meget glæde af, den ser jo rimelig solid ud.
Det ser rigtig fint ud. Husk at tørrer vanger over med en olieklud, og give alle smører steder lidt olie
Du skal bruge en vangeolie. Fedt er strengt forbudt..
Fedt er faktisk olie, bare med en 'svamp' som gør at den bliver hængende på det man nu smører Men den gør også at al snavs vil hænge fast i den.Og det er ikke en fordel på en drejebænk/fræser.Altså, sådan lidt kort fortalt