RH
Den står oven i købet på "min" ø.
Indrømmet, hvis jeg havde behovet, pladsen OG pengene så kikkede jeg også på den før jeg købte andet.
Det jeg somme tider opponerer lidt imod, er blot den holdning at asiaterne BARE IKKE KAN lave maskiner. Det kan de altså godt, og vil man gerne have nyt, så er det vel for nogenlunde almindelig menneskers den eneste mulighed.
Vedr. Det med (måske) høje priser på ældre maskiner.
Det er nok lidt a la udbud og efterspørgsel.
Prisen er stigende, da mængden af gode europæiske industri maskiner er faldende. Og der kommer desværre ikke flere.
Primært fordi at mange køber styrede maskiner, eller billigere kina/taiwan maskiner.
Men ja, maskinerne fra kina er da slet ikke nødvendigvis dårlige. Men dem der tit bliver spurgt ind til, er de aller billigste. Og da man spørger folk der har brugt rigtig mange timer med kvalitets udstyr. Så er det nogle gange svært ikke at være lidt efter de dårlige.
Jeg har selv haft en af de 'kendte' kina bænke. Så taler af personlig erfaring når jeg skriver at de ikke er pengene værd (for mig)
Jeg har så samtidig set maskiner fra kina i 80~100.000kr klassen, og har samme mening om disse.
Så det råd jeg altid giver, er køb hellere godt brugt, end nyt. Altså, når vi snakker kina maskiner.
Feks, kostede min gamle Contimac mig mere end min SR80, og det er helt at sammenligne gynger med karruseller.
Altså, danskeren er mange gange bedre.
Hvis man bare har lidt is i maven, så skal der nok komme en fin maskine, til en god pris.
Men skal man have en her og nu, i en given størrelse, og er på et stramt budget, ja så er det ikke altid så nemt.
Nu kigger jeg dagligt på de forskellige sider. Og synes tit at der er et eller andet interessant til salg. Altså med prisen in mente..