Tommy det lyder meget fornuftigt med VLT overskud, men når VLT-en kan køre fra 0 - 200 Hz og er på forels. 1,5 Kw så kan den vel også trække en 1,1 Kw motor inden for dette område?
RH Når jeg kikker på den fine billeder ser det ud til at du har 3 faser på, er det en 380 volt omformer du har? Hvordan med HPFI relæ hvad har du der, eller ser jeg forkert.
mvh Jens.ews
Ja det skulle man umiddelbart tro, og det gør mange sikkert også, men jeg tror ikke, at en VLT er beregnet til en bestemt motorstørrelse, men til at yde en bestemt effekt. Motorstørrelsen taster du ind fra starten, og så finder VLTen ud af rester.
Hvis du nu kigger i manualen under "Tekniske data" for de enkelte størrelser, så er f.eks. en 2811 opgivet til en strøm på 3 amp. og lige neden under til en max strøm på 4,8 amp. i højst 60 sekunder. Uden at lave et stort regnestykke, så er det altså ikke nok til at fræse (belaste) ved 3-4 gange normalfrekvensen.
Lige neden under er effekten opgivet til 1,1 kw. Men det er den "typiske akseleffekt", - altså som jeg skrev længere oppe, den effekt som du typisk vil hive ud af motoren, og med en 50 Hz / 1,1 kw motor, som køres med 150 Hz, er strømmen og dermed også effekten altså væsentligt højere, end det en 2811 kan levere.
Det kan jo også forklare det (synes jeg) lidt underlige svar fra Danfoss. Når du skruer for højt op i HZ. så bruger omformeren alle kræfter på at lave mange omdrejninger og så bliver der ikke så meget tilbage til effekt. - Lidt populært udtrykt
men jeg tror, at det hænger sådan sammen.
Men ved de 75 Hz. du nævner, tror jeg altså ikke, at du får problemer.
Det sidste tror jeg ikke engang, at du må tænke på at spørge RH om.