Blot for at skrive lidt herinde
Jeg har i et stykke tid ledt efter en mindre firklo/kloplan til min colchester drejebænk, da jeg primært bruger denne type.
Men synes den 250mm jeg har er for stor til en del af de mindre opgaver.
Da bænken har en L0 spindel, er det åbenbart begrænset hvad muligheder man har.
Selvom jeg havde kigget google tyndt, og var blevet enig med mig selv om at lave en bagplade selv, og finde en passende firklo, fandt jeg pludselig en billig bagplade hos rgd tools i england. Havde ellers kigget der flere gange
I stedet for at købe et anden kloplan, valgte jeg at ofre min 150mm jeg ellers har brugt på min boxford/southbend bænk.
Nå men jeg blev doven, og bestilte en hjem, selvom det ellers er en god opgave da der både er konus, gevind og notgang i den.
Pakken kom i dag, og må indrømme at den til prisen ser rigtig godt ud. Gevindet er dog en smule for langt. (Ingen betydning) Men den løber inden for 0.02mm. Den skal alligevel drejes af, så det bliver jo kun endnu bedre.
Det eneste minus der er ved den, som også er et stort et, er at jeg glemte at måle hullet i den, kontra det i firkloen.
Og det gør at den slet ikke kan monteres på den
Min plan er så i stedet at lave en plade/skive som med undersænket bolte, boltes på bagpladen, og kloplanet boltes så på denne. Mon ikke det går?
Sendt fra min NEM-L21 med Tapatalk