Ikke at jeg har styr på de forskellige ståltyper, men som st42 er det næppe, st42 er kun lige kvaliteten over "havelågejern".
Men hvis du skriver lidt om hvad du skal til at lave, vil du måske kunne få nogle alternative forslag il materialevalg.
He he. Jah. Det er mest jo det der hurtigskift til drejebænken, som jeg har fablet om i et par år nu.
Jeg her godt nok bidt i det sure æble, og købt et "Dickson"t sæt ved RGD. Det virker fint, men er svært at lave holdere til - og så er det vist blevet en fiks ide, at jeg VIL lave mit eget.
Jeg har fundet et "design" lidt ala Tripan, så nu starter jeg med at (prøve at) lave blokken i det der 42CrM-osv.
Og så vil jeg (bl.a.)prøve at lave en patron med flange til drejebænken, så jeg kan bruge spændetænger og samtidig udnytte gennemboringen. + nogle andre småting i samme stil.
Jeg har ikke rigtig fundet nogle firmaer heroppe, som gør i den slags, og de datablade, som er på nettet, siger mig meget lidt. Men jeg har fundet en tysk side, hvor man kan købe reststumper til fornuftig pris og fragt.
Det hjælper jo bare ikke så meget, hvis ikke jeg ved, hvad jeg bestiller.