Jeg har en Pedersen næsten magen til, men der er med ISO 40 . Det er nok noget af det bedste køb jeg nogen sinde har gjort . Den laver et fint stykke arbejde
Hvis du vil vide mere så kunne du prøve at kontakte Matias i Gråsten 23626363. Han ved meget og har også et stort lager af dele og værktøj
det nummer skriver jeg vist lige ned
Fin maskine, og så næsten gratis
Det ligner der er et stikapparat med, et ikke helt almindeligt stykke værktøj, men en fin ting at have.
jeg tænkte nok det var noget i den stil (eftersom den kun kunne køre op og ned) hvad bruger man den til ?
sætter man bare et stål i og bruger den til at tage en smule af emnet mens man føder det ? er finish bedre end ved et roterende jern ?
For pokker en fin handel du har gjort der.
Bare det Lista skuffeskab, tomt, er pengene værd 😀
Den skal du nok få meget glæde af.
Forstod jeg rigtig, at du var helt ny foran en fræser, som i ingen erfaring?
Du ved det jo nok, men husk altid på at det er en stærk maskine. Og hav altid fingrene så langt væk fra roterende værktøjer som muligt 😀
skuffeskabet købte jeg ved siden af for 1500, men med indhold (indeholdte en del måleudstyr primært mitutoyo samt div fræsere, gevind værktøj, bor og helicoils)
jeg har arbejdet med træ i mange år, på maskiner som rundsave og drejebænke, så jow jeg er godt klar over at man skal passe på nallerne
men selv om jeg elsker at arbejde i træ, er jeg alt for tit kommet ud for at det bare ikke er stærkt nok til mange ting.
så må man jo lægge nye planer, men da det der værktøj jo er noget dyrt noget gælder det om at benytte sig af de gode tilbud der kommer engang imellem.
jeg havde desvære ikke mere plads på traileren da jeg hentede det hele (ved næstved og jeg er fra vestjylland) men der var mange ting jeg gerne ville ha haft med, incl koldsav, drejebænk og stor søjleboremaskine. (det hele blev bare kørt i skrot containeren)
det får mig egentlig til at tænke på om det er muligt at få et hoved til sådan en fræser så man også kan bore med den ? (min nuværende søjleboremaskine er ikke lige den bedste), eller om man kun kan bore ved at føre knæet op ? og i så fald er det noget man kan skære gevind med, eller skal man bare klare den i hånden ?