Forfatter Emne: Metal til hobbymaskinisten  (Læst 7557 gange)

pbendixen

• Newbie
  • *
Metal til hobbymaskinisten
« Dato: Maj 01, 2016, 22:00:14 »
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre om hvorledes i skaffer metal til jeres hobby projekter på drejebænken og fræsemaskinen.

Jeg har selv forsøgt at købe metal igennem diverse skrot virksomheder, men der er ikke særlig stor vilje blandt disse virksomheder til at sælge noget af deres indsamlede metal. JEg har også været omkring et par maskinfabrikker uden det store held.

Så det korte spørgsmål er : Hvorledes skaffer du metal til dine hobbyprojekter?

.peter

Hans Ingvorsen

• Hero Member
Sv: Metal til hobbymaskinisten
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2016, 00:10:26 »
Hvis du skal have et stk. Ø  500 gange 50 stål 60 ?
Så går du ind på en maskin fabrik eller værksted som du tror at have med det at gøre. Og spørger om du kan købe et sådan stykke

Og hvis de har det så tror jeg at du kan købe det
Gå ind på værkfører kontoret
Ps spørg lige til prisen først. Jeg har oplevet at et stk til 50 kr vil de have 500 for at skære af
Men ellers er der mange stæder at finde noget godt i skrotkassen
Men prøv dig frem.

Tommy

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2016, 09:27:29 »
Hej

Jeg tror mange herinde har forbindelser/bekendte gennem nuværende eller tidligere arbejdspladser, og så er der jo nok ikke de store problemer

Men spørgsmålet dukker jævnligt op fra andre, og jeg har selv samme problem. Jeg kender godt nok en flink "jernmand", men han arbejder stort set kun i "sort jern". Sidst spurgte jeg om drill rod, og det var da lige ved at koste ham håret på hovedet. :D

Som Hans skriver, så er der nok ikke andet at gøre end at prøve sig frem, og sørge for at komme som en flink fyr. ;)
Er det messing eller alu du mangler, så kan du prøve net2l.dk Han er både rar og rimelig.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

j håndstad

• Hero Member
« Svar #3 Dato: Maj 02, 2016, 14:21:03 »
Metal center Glostrup.

Neubert

• Hero Member
« Svar #4 Dato: Maj 02, 2016, 16:01:11 »
Jeg plejer at kunne få det meste hos den lokale smed, og ved at jeg har købet der igennem en del år, så er de ret fair med priserne også, plus jeg nu også bare kan gå om i skrotten og finde hvad jeg evt kan bruge der.
Så det vil være mit bud at prøve hos din lokale smed.

Ofte kan det godt svare sig at købe hele den "stump" de har liggende, da du derved kan slippe for maskintid til opskæring  ;)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

pbendixen

• Newbie
  • *
« Svar #5 Dato: Maj 06, 2016, 07:59:01 »
Hej

Mange tak for svarene, jeg må prøve mig frem hos nogle af de lokale smedeværksteder.

.peter