Forfatter Emne: Adcock & Shipley fræser  (Læst 19756 gange)

krudt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 147
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #15 Dato: Januar 19, 2016, 02:42:19 »
Hej. jeg fandt dette link hvor der er partslister til Bridgeport http://www.machinerypartsdepot.com/ linket er nævnt i denne youtube MACHINE SHOP TIPS #14 BRIDGEPORT MILL Parts (B) tubalcain.
Jørgen
Jørgen Neess

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1383
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #16 Dato: Januar 25, 2016, 19:19:57 »
Nu har jeg været ovre og kigge den med fingrene.  Umiddelbart virker den til at være fin, og i mekanisk god stand. Planet er flot, der er ikke et mærke eller 'ups'er' :)

Ud over de to tilspændingsmotore, mangler også et lille håndhjul til Z, og et lille håndtag (træk/skub dims) til Z tilspændingen.  Men denne virker dog, og maskinen kører og lyder fint uden mislyde.

Jeg har sagt ja til at købe den, - så nu er næste udfordring at bringe den de 200km hjem.  Jeg håber at den lokale biludlejer, som også har kassevogne med lift, har én som kan klare de godt 1000kg på liften. Han ville i hvertfald undersøge det.  Ellers må jeg have fat i en bil/auto trailer, og se om ikke det går an.
Leje af kassebil : 995kr inkl. nødvendige km, og så 530kr til færgen.

- Hvad har i andre gjort?  nogle gode ideer til transport? 

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2631
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #17 Dato: Januar 25, 2016, 21:00:26 »
Ja hvis du kan finde en varevogn med læssebagsmæk, der kan klare vægten, lyder det da som en smart løsning.
Uanset hvad så sørg for at få dem bunden ortenlig fast under transporten, som jeg husker er den jo ret høj..


Var det mig ville jeg nok have lånt en maskintrailer på arbejde, hvis der var mulighed for at få den læsset..

Hvad vejer fræseren egentlig?
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1383
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #18 Dato: Januar 25, 2016, 21:33:05 »
Ja det kan også godt være at det ender med en maskin trailer.
Men foretrækker en lukket kasse :-)

Den vejer efter manualen 987kg.

Den er knap 2080mm høj, men med knæet et stykke nede, kan hovedet svinges 180* :-)

elneff

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 82
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #19 Dato: Januar 25, 2016, 21:39:18 »
Tillykke med købet, tror at du bliver glad for den :-)

Jeg har lånt en maskinetrailer de gange jeg har haft brug for det, og så en del 6T båndstrammer til at sure den fast med, ifølge den manual som jeg har, så vejer den 900 kg men den er jo rimelig høj, knap 209 cm hvis hovedet ikke er tiltet.

Hvis du har interesse så har jeg nogle pdf filer som jeg kan jeg sende til dig.


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1383
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #20 Dato: Januar 25, 2016, 21:51:46 »
Tak skal du have :-)
Det håber jeg også.

Hvilke dokumenter har du?
Der medfølger orginal manual osv til den :-) 

Ja tænker godt jeg skal have de helt store stropper fundet frem, hehe


elneff

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 82
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #21 Dato: Januar 25, 2016, 22:37:44 »
Hvis du får den originale manual med over en Adcock & Shipley bygget bridgeport fræser,
så kan det være at det ender med at det er mig der gerne vil have en kopi :)

Jeg har: "Installation, Operation, Maintenance and Parts list" Amerikansk bygget bridgeport  (4,23 Mb)
             "Quick Change Tooling and Accessories"  (8,45 Mb)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #22 Dato: Januar 26, 2016, 00:47:36 »
Da jeg købte en pedersen, lånte jeg en maskintrailer og fik den hjem. Problemet var så at få den læst af og ind på værkstedet. Men så gik jeg over til en lokal virksom hed med en kasse øl, så blev det helt store maskineri kørt i stilind
Den kom ind og sat på plads

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1383
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #23 Dato: Januar 26, 2016, 08:48:13 »
Hvis du får den originale manual med over en Adcock & Shipley bygget bridgeport fræser,
så kan det være at det ender med at det er mig der gerne vil have en kopi :)

Jeg har: "Installation, Operation, Maintenance and Parts list" Amerikansk bygget bridgeport  (4,23 Mb)
             "Quick Change Tooling and Accessories"  (8,45 Mb)

Jeg er 99% sikker på at der på type skiltet stod den var bygget i England.

Så det er nok denne fabrikant du nævner.
Om kvaliteten er ringere, eller bedre end dem fra usa ved jeg ikke. Men englænderne plejer jo nok at kunne lave sådanne maskiner :-)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1383
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #24 Dato: Januar 26, 2016, 08:53:27 »
Da jeg købte en pedersen, lånte jeg en maskintrailer og fik den hjem. Problemet var så at få den læst af og ind på værkstedet. Men så gik jeg over til en lokal virksom hed med en kasse øl, så blev det helt store maskineri kørt i stilind
Den kom ind og sat på plads

Ja man kan komme langt med en kasse øl:-)

Hvis alt svigter, så bruger jeg maskintraileren, og låner denne travers/talje/kran på arbejdet.

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #25 Dato: Januar 27, 2016, 10:31:40 »
Tillykke Rasmus.  ;D :D

Det er rigtig spændende - så fik du dig en fræser alligevel.

Og ikke en Deckel type. Tilspændingsmotorerne kan måske laves...
Og så ser de originale ud - ikke eftermonterede "Align" motorer.
Måske skulle du skille den ad for transport. Ellers skal du nok bygge
en meget bred, stærk pallette til den. Mange fræsere og drejebænke
er væltet, fordi de blot blev stillet på standard Euro palletter.

Mvh.
Erik

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #26 Dato: Januar 27, 2016, 12:06:00 »
Jeg spørger måske dumt :o men kan man ikke lægge så den ned under transport?
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1383
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #27 Dato: Januar 27, 2016, 15:52:22 »
Tak Erik.

Det er ikke en Deckel. - men man må jo nøjes :)
( mon ikke der kommer en deckel på et tidspunkt, som man kan få fingrene i )

Sjovt at du skriver dét, for netop i dag er jeg blevet enig med mig selv om at skille den ad.
Manden der lejer kassevognen ud, har ringet til Iveco, og spurgt dem vedr. liften, og de anbefalede at man ikke overskred de 750kg som er maks.
Jeg tør ikke tage chancen og leje den, og køre derover og så at den ikke kan klare opgaven.
Og som du siger er det også en stor vægt, fordelt på et lille areal, så den er en rigtig væltepeter :)

Jeg låner en sammenklappelig giraf/motorkran, som kan tage 1000kg i 2140mm højde. Og med den vil jeg skille den ad i 2-3 stykker.
Håber på at motor/bommen kan pilles af sammen, så kun soklen og planet/knæet står tilbage.  Ellers må motoren af bommen.

vedhæfter lige et billede.


Jeg har også tænkt på at ligge den ned Tommy, men det kræver allgevel en ordentlig opstilling/kran, hvis det skal gå bare nogenlunde kontrolleret til :)
« Senest Redigeret: Januar 27, 2016, 15:54:01 af RH »

rcflier

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 50
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #28 Dato: Januar 27, 2016, 17:19:09 »
Hej Rasmus - selvfølgelig falder du over en Deckel - og sikkert snart  ::)

Og gør du det, bliver jeg helt misundelig..... Jeg har jo kun én.

Fire skruer, så er base og top adskilt, ser det ud til... Lad os håbe, det er så nemt.

Mvh.
Erik

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1383
Sv: Adcock & Shipley fræser
« Svar #29 Dato: Januar 27, 2016, 18:06:32 »
Hej Erik


Ja mon ikke :)  - kunne nu være rart med såén fræser :P


- fandt denne video, hvor en (umiddelbart) total nybegynder skiller en BP ad.  

       

           
       
- Spring til 3.30min inde

4 bolte til hovedet, og 4 til soklen. - de sidder i en støbt ring, som styre t-spors bolte.  det kan næsten ikke være nemmere :)

mvh