Lidt mere
:
”
Nogle ønsker blot et hurtigt svar på et problem, og det var så det.
Andre ønsker at debattere alle muligheder omkring et problem.
Her på forum skal der være plads til alle”.
Jeg aner ikke, hvem vil kunne være uenig, og jeg har på fornemmelsen, du misforstår mit forslag.
Ved lidt mere information i et spørgsmål, vil et relativt enkelt spørgsmål kunne besvares hurtigere end i dag. Nogle stiller et spørgsmål, fordi de har et problem her og nu, men det trækker svaret i langdrag hvis man (hvem der så end besvarer) tror, det er et enkelt styk til hobby i stedet for en produktion i en virksomhed eller omvendt.
Det er selvfølgelig op til ”spørgeren”, hvor meget (eller hvor lidt) information der skal gives i spørgsmålet.
1. Problembeskrivelse
2. Antal emner
3. Materiale
4. Maskine som skal anvendes
5. Hobby eller virksomhed
Jeg er udmærket klar over, at ikke alle spørgsmål kan stilles så ”firkantet” som mit forslag lægger op til – men mange kan.
Mit forslag var tænk som en hjælp, ikke en hindring, og til at få spørgeren til at tænk sig om nogle få sekunder, da jeg går ud fra, at der virkelig ønskes et brugbart svar. Se hvor ofte der skal stilles nye spørgsmål inden et svar kan gives.
Jeg vil tro, det kommer an på hvordan man arbejder til dagligt. Nogle går lige på og hårdt, andre bruger lidt tid til at tænke over hvordan, inden de begynder. Selv om heller ikke jeg altid følger den sidste, ved jeg af bitter erfaring, at det er den metode som giver færrest fejl. Hvem læser brugsvejledningen, inden de går i gang med noget nyt? Når ikke man gør det, ender det ofte med (ikke altid), at man alligvel skal have fat i den. De gange, hvor jeg ikke har læst en brugsvejledning, inden jeg begynder, ender det ofte med, at jeg skal begynde forfra.