Hej Elneff
Ja hvis det er en centrerende 4-klo, så dur den ikke som den eneste.
Jeg er usædvanlig glad for min Super 11. Den dækker mit amatør/hobby behov mere end rigeligt - og ikke mindst, så skærer den de gevind, jeg indtil nu har haft brug for, uden at jeg skal tumle med tandhjul.
Jeg vil dog sige, at hvis dit behov svarer til den Pedersen fræser, som jeg har set du har købt, så tror jeg, at du skal investere i noget større for at blive tilfreds. Det ER en hobbybænk. Godt nok én af de bedre af slagsen efter min mening, men de fleste herinde betragter den nu nok mest som legetøj
En Super 11 har en konus 4 og 25 mm gennemboring, men det er jo ikke konussen det handler om.
Den har en spindelnæse som hedder DIN 55021-3. "Man" kan sikkert godt selv lave en flange med recess i 27,68 grader
osv. som passer, men det er altså rarest kun selv at skulle lave nogle huller til en klo uden camlock i en færdig flange. I hvert fald for mig
Sådan en dum lille flange bliver solgt for op til et par 1000 kr. på Ebay
så i den sidste ende kan det nok godt betale sig for dig at kikke efter en original Emco klo - Selv om sælgerne ofte tror, at Emco er det kinesisk ord for guld.
Hvad kvalitet angår så kører min ret billige klo fra RGD som sagt både fint og præcist, og den er "DIN certificeret" hvad det så end betyder. Men om den er slidt op, når jeg er 103 eller 113 år, det må jeg jo tage til den tid.
En Super 11CD har konus 5 og 35 mm boring samt en spindelnæse med camlock.
http://www.lathes.co.uk/emco/page6.html