Da jeg købte min Boxford, stod den på et spinkelt hjemmelavet stativ, den var ikke til at arbejde med, den var yderst ustabil.
Så lavede jeg et stativ i kraftig profilrør (50x100mm) som blev boltet fast i betongulvet, sikken en forskel nu er den meget stabil og meget nøjagtigt.
Jeg synes ikke maskinsko dur til små lette maskiner, står de på et stabilt betongulv er det bedre at skrue dem fast.
Det er vigtigt at du får rettet op, så du ikke vrider vangerne.
I gamle dage var drejebænke altid skruet fast i gulvet, og ofte var eneste mulighed for at rette maskinen, hvis den drejede skævt, at vride den i vanger.
Skulle de være rigtig fint stod maskinen på sit eget beton fundament som ofte gik 1 meter ned, og så var der en gummifuge rundt, så rystelser i gulvet ikke forplantede sig.
På mit tidligere arbejde fik et par nye manuelle drejebænke, vi bad montøren om at rette dem op, det kunne han ikke da vi havde sat maskinsko på.
Så blev de skruet fast i gulvet, og rettet op, jeg tjekkede den ene om den drejede lige, et par år efter, da spidsede den 0,005 mm på 250mm (det er vist det mest korrekte, at lave drejeprøve på 400mm, og her må den max spidse 4/100mm)