Hej Hans
Ja selvfølgelig må du sige din mening. Det var jo lige det jeg bad om, så tak for det.
Jeg kan sagtens følge dig, og du har nok også ret. Det afhænger i mine øjne bare lidt af hvem man er.
Jeg er en uhjælpelig grøn amatør, og hvis jeg bliver præsenteret for sådan et "dyr" som du viser, så ser jeg et kæmpestort jernmonster, som jeg ikke aner, hvad jeg skal gøre ved, og i hvert fald slet ikke kan vurdere standen af - bortset fra at den sikkert er beskidt
Dertil kommer så pladsproblemet, og at jeg heller ikke ville ane hvad jeg skulle kikke efter / spørge om, hvis jeg skulle finde brugt tilbehør.
Det er helt åbenbart, når man kikker sig omkring, at man får meget mere for pengene, når man køber professionelt grej, uanset om det nu er fræser eller drejebænk. Jeg synes bare ikke det passer til mig.
Til den pris jeg gav for min Emco drejebænk, kunne jeg sikkert også have fået en kæmpebænk, som kunne meget mere meget hurtigere. Hvis man altså havde rutinen til at bruge den. Jeg synes bænken passer fint til mig, selv om den nok er legetøj for andre - og jeg har været lykkelig for den instruktionsbog, som fulgte med den.
De fleste herinde kan nok styre en Harley Davidson - jeg skal lige have lært at mønstre en trehjulet cykel
Jeg skal ikke bygge Storebæltsbroer, men forhåbentlig lave nogle sjove og anvendelige "småting". Det gør ikke noget, at det tager længere tid end med mere professionelt grej, men naturligvis vil jeg gerne have den bedste af de fræsere, som jeg nu synes, at jeg kan overskue.
"Gør det fuldt ud eller lad være!" er sådan set da et udmærket synspunkt. Jeg føler egentlig også, at jeg gør det fuldt ud, derfra hvor jeg befinder mig.
Mvh. Tommy