Forfatter Emne: Skydelære ???  (Læst 5926 gange)

Hans Ingvorsen

• Hero Member
Skydelære ???
« Dato: November 27, 2013, 22:47:47 »
Hvad skal man købe af skydelære, ja jeg har 3 stykker, problemet er at nogen gange skal man ud over de her 150 mm, så jeg skal ud af finde noget på 300, 400 eller måske 500 mm Ja den skal nok kun bruges en gang om året. Hvilket mærke skal det være for at det er godt, kan man evt. fonde noget brugt ??
Hans ???

strandbygaard

• Gæst
Sv: Skydelære ???
« Svar #1 Dato: November 29, 2013, 15:00:13 »
Hvad er budgettet og hvor lang *skal* den være :-)

Jeg har kun begrænset erfaring med forskellige mærker, men jeg kan konstatere at diverse digitale "billig" modeller måler nogenlunde lige så godt som min Mitutoyo, så i den længde og hvis den ikke bruges hyppigere ville jeg nok gå efter en billig-udgave.

Jeg har gode erfaringer med måleudstyr fra Moore & Wright. Mærket kan vel bedst beskrives som OEM kineserværktøj produceret med lidt bedre kvalitetskontrol og finish end no-name kineserværktøj. Bedre finish end f.eks. Vertex, som er et andet "mærkevare" kinesermærke.

En 600mm analog udgave kan fås for ca. 120 gpb + forsendelse, http://www.machine-dro.co.uk/digital-dial-vernier-calipers/600mm-24-vernier-caliper-moore-wright-150-ddl-series.html - samme mærke i 300mm og digital koster det halve, så længden betyder en hel del.

Ved ikke om shoppen er den billigste. Det er bare mit go-to sted for den slags. Har handlet der mange gange gennem flere år, og har kun haft gode oplevelser med dem.

jens

• Hero Member
« Svar #2 Dato: November 29, 2013, 15:13:44 »
En brugt skydelære kunne måske være en mulighed, især når du ikke skal bruge den så meget.

Tænk også over hvor lange kæber du har brug for, skal du måle store diametre, midt på et rundt emne, skal kæberne jo kunne nå ind over midten.

Der er en brugt 500 mm skydelære til salg i DBA til 400 kr, den ser ud som ny.
Den har reces, i kæberne så den kan måle indvendigt også-
http://www.dba.dk/skydelaere-skydelaerer-kan-m/id-1003263830/
« Senest Redigeret: November 29, 2013, 15:15:30 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #3 Dato: November 30, 2013, 20:03:29 »
Tak for svar jeg arbejder vider med emnet
Hans