Forfatter Emne: Under overvejelse.  (Læst 18993 gange)

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Under overvejelse.
« Svar #30 Dato: Marts 13, 2016, 19:53:18 »
Tak Larsen  :)  Der er ganske afgjort meget mere fræser for pengene, men desværre er den jo også oppe i en afskrækkende vægtklasse (1,5 ton) og desværre har én af os to jo valgt at bo i den forkerte ende af landet ;) så transporten bliver både dyrere og mere besværlig.

Den lille Macmons største fordel er dens lille størrelse. ;) Desuden kan den nok handles lidt ned i pris, men den har da så afgjort også en del minusser og er lidt  "chancerytteri", så prisen er jo lidt relativ.
Samme størrelse fræser til dobbelt pris kunne let ende med at have mere end den dobbelt brugsværdi, og jeg tænker da også lidt på, at sådan én da for pokker må dukke op på et tidspunkt. :-\
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Larsen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 32
Sv: Under overvejelse.
« Svar #31 Dato: Marts 13, 2016, 21:00:14 »
Jeg er godt klar over den vejer mere end det du har kigget efter :). Jeg flyttede den på en palleløfter, så værer er det ikke (medmindre den skal ned i en kælder  ;)). Hvis du ikke finder noget i rette vægtklasse kunne vi nok finde ud af transporten.
Hvis du kan få den af en trailer kan jeg levere den på en maskintrailer.

Ps. den er samme størrelse som en Pedersen VPU-1
« Senest Redigeret: Marts 13, 2016, 23:12:00 af Larsen »
Den der har mest værktøj når han dør er vinderen

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Under overvejelse.
« Svar #32 Dato: Marts 14, 2016, 12:04:43 »
Den er på listen. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Under overvejelse.
« Svar #33 Dato: Marts 15, 2016, 16:22:23 »
Det viser sig så, at den åbenbart ikke har en iso 30 spindel, som der står i annoncen, men noget der hedder INT 40 ??? Er der nogen, som ved noget om det? Det kan åbenbart ikke købes på Ebay, og jeg kan ikke finde det andre steder. Passer det med andet?
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

BjørnH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Under overvejelse.
« Svar #34 Dato: Marts 15, 2016, 16:26:12 »
standard iso 40 stejlkonus - - -det der kan variere er antræksgevindet - M16 ell. 5/8" - eller Deckel 20x2 savgevind -

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Under overvejelse.
« Svar #35 Dato: Marts 15, 2016, 16:45:53 »
standard iso 40 stejlkonus - - -det der kan variere er antræksgevindet - M16 ell. 5/8" - eller Deckel 20x2 savgevind -
Det vil altså sige, at bare jeg er forberedt på at lave antræksbolten selv, så kan jeg bruge iso/sk 40?

PS. Er der forskel på iso 30/40 og sk 30/40 ?
« Senest Redigeret: Marts 15, 2016, 17:00:09 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1378
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Under overvejelse.
« Svar #36 Dato: Marts 15, 2016, 19:07:22 »
Der kan godt være forskel på dem, men det er "kun" i medbringeren. Konusen er den samme.
Min Aciera er født med BT30, men da jeg havde 30-40 holdere i CAT30 til at ligge, så fik jeg lavet medbringerne
smallere, så begge slags holdere passer. Min CAT30 holdere er dog uden antræksstudsen, så nu har jeg bare to trækstænger
, en til hver slags. Det fungerer upåklageligt. :)

Her er lidt om forskellen på 30'eren, der findes lignende til 40.

http://bbs.homeshopmachinist.net/threads/29078-ISO-30-INT-30-spindle

« Senest Redigeret: Marts 15, 2016, 19:09:49 af Søren »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

BoN

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 45
Sv: Under overvejelse.
« Svar #37 Dato: Marts 15, 2016, 20:34:50 »
Hej Tommy

Som jeg skrev til dig, kan jeg hjælpe dig med nogle holdere.

Det er med M16 gevind og bolten der skal holde dem, laver vi bare.

De kan også bruges til nogle cnc-maskiner.

Forøvrigt har jeg et motto ( Der er intet der er umuligt )  :)

Mvh Bo
« Senest Redigeret: Marts 15, 2016, 20:55:31 af BoN »

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Under overvejelse.
« Svar #38 Dato: Marts 16, 2016, 10:04:08 »
Tak for svarene, jeg forstår på det hele, at det ikke er det store problem.

Men der ud over er jeg vist bare forvirret på et højere plan :o for som altid dukker der jo 10 nye begreber op, når man får nogenlunde styr på 1. Savgevind, cat, antrækstuds og jeg skal komme efter dig. ;D
Noget af det må have at gøre med den lille knop, som sidder på nogle holdere (det må være antræksstudsen - vist til noget CNC halløj). Kan den altid pilles af, så man kan komme ned til et gevind nedenunder? Hvis jeg vover det ene øje med Macmonen, får jeg brug for en holder til mine OZ25 tænger, og den kan jeg nok ikke lige satse på, at Bo har liggende. ;)


Pyh! Kom lige til at se, at jeg han rundet 200 indlæg :o Jeg håber sgu ikke, at det har været alt for irriterende. Tak for tålmodigheden.
« Senest Redigeret: Marts 16, 2016, 10:32:33 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Under overvejelse.
« Svar #39 Dato: Marts 16, 2016, 17:06:09 »
Til min Pedersen Fræser købte jeg på Auktion en kasse med CNC iso 40, og der i toppen sad der sådan en kugle og den skruge jeg af så nu køre det fint til en billig penge. Og der var 16 mm gevind lige hvad jeg skulle bruge

BoN

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 45
Sv: Under overvejelse.
« Svar #40 Dato: Marts 16, 2016, 17:17:34 »
Jeg har mange forskellige holdere af sådan en type.

Og Tommy, vi bor jo ret tæt på hinanden, så måske kan vi finde det du søger.

Nu ved jeg ikke lige hvordan den type tænger du nævnte ser ud, men jeg har flere forskellige.

Mvh. Bo

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Under overvejelse.
« Svar #41 Dato: Marts 18, 2016, 12:55:40 »
 :D :D :D Jeg er sgu nok født for langsom ;D Den lille Macmon blev solgt mens jeg tænkte ;D

Sådan går det ikke så sjældent (for mig), men tak for jeres hjælp - jeg blev lidt klogere, og prøver at overføre det til noget andet ved lejlighed.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Under overvejelse.
« Svar #42 Dato: Marts 19, 2016, 14:56:34 »
Tror ikke du nødvendigvis skal være så ked af det, den lød lidt ligesom en ulden affærer, som havde fået en gang hattelak som salgstrix.

Mvh

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Under overvejelse.
« Svar #43 Dato: Marts 19, 2016, 16:28:23 »
Jeg er nu heller ikke direkte ked af det. :) Den trængte så afgjort mere til en renovering end bare en "kærlig hånd", og så er jeg jo nok ikke lige den rette nye ejer.
Jeg håber da, at en eller anden dygtig fyr får en god fræser ud af den. Jeg "Scantuller" ;D bare, til der dukker noget andet op.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.