Forfatter Emne: Ny kompressor  (Læst 21106 gange)

ErlingSj

• Hero Member
Sv: Ny kompressor
« Svar #30 Dato: Januar 03, 2013, 15:26:26 »
Er en lamelkompressor ikke beregnet til at flytte stor luftmængde ved relativt lavt tryk?

ksor

• Gæst
« Svar #31 Dato: Januar 03, 2013, 16:30:38 »
Er en lamelkompressor ikke beregnet til at flytte stor luftmængde ved relativt lavt tryk?
Nåh, ja, du er jo tættere på Falster.

Så vidt jeg husker sagde han den kunne levere 800-1000 ltr/min ved i hvert fald 7 bar, men det er da bare at finde manualen til den - man kunne se både navn og model på billederne.

Der har også været et par andre stykker i Købh-området - også "store" kompressorer, hvis du er på jagt - de blev hellerikke solgt sidste gang de var i Den Blå Avis - så hold øje der, hvis du er interesseret.

Man gør jo den bedste handel, når man ikke har presserende brug fra det man har i kikkerten  ;D ;D (... den har jeg svært ved at overbevise Modellen om !)

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #32 Dato: Januar 03, 2013, 20:34:08 »
Lidt heldig har man da lov til at være, den kompressor jeg har købt koster ikke længere 3K men 3.8K  ;D  ;D ;D
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Dr. Metallic

• Gæst
« Svar #33 Dato: Januar 03, 2013, 21:17:58 »
Hvad er finten ved en lamelkompressor frem for en skruekompressor?

ksor

• Gæst
« Svar #34 Dato: Januar 03, 2013, 22:27:29 »
Hvad er finten ved en lamelkompressor frem for en skruekompressor?

Altså bortset fra måden de frembringer kompressionen - lameller og skrue, men det ved du sikkert allerede ... så ved jeg ikke noget om fordele og ulemper ved dem hver for sig  :-\