Forfatter Emne: Texas fejemaskine  (Læst 7363 gange)

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
Texas fejemaskine
« Dato: December 12, 2012, 09:09:20 »
Jeg har lige erhvervet mig en brugt Texas HandySweep 600TG.
Sælger fortalte den var købt sidste år og kun havde kørt 4 timer, den skulle sælges da han flyttede i lejlighed.

Det er en fantastisk maskine som gør snerydning til en leg.

Men venstre hjul slår 15mm :( navet er svejset skæv i fælgen.
Skrev til Texas og medsendte dokumentation, fik opgivet reservedelsnummeret på hjulet, og det var det, - men man risikerer jo at få et nyt defekt hjul med den kvalitetskontrol.

Nogen der har erfaring med kvaliteten af Texas produkter?
« Senest Redigeret: December 12, 2012, 09:11:29 af Frylund »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

Hans Ingvorsen

• Hero Member
Sv: Texas fejemaskine
« Svar #1 Dato: December 12, 2012, 09:21:49 »
Det næste hjul du får løber helt lige, det kan du godt regne med. Texas laver ikke sådan noget to gange og når det nu er det du reklamer for så er de ekstra opmærksom. Det er vel ikke trækakslen som er skæv , har du set efter det
Hans

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #2 Dato: December 12, 2012, 09:36:42 »
Trækakslen løber inden for 2/100

Jeg gav Texas dette tilbud:

Jeg har et bedre tilbud til dig, du kan få hjulet gratis hvis du betaler portoen, jeg har to gode hjul fra en Honda fræser som jeg kan tilpasse til fejemaskinen, man er vel ikke gammel maskinarbejder for ingenting :)
« Senest Redigeret: December 12, 2012, 09:40:06 af Frylund »
/Frylund

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #3 Dato: December 12, 2012, 12:14:45 »
Ja hvis jeg fik hjulet så ville jeg i drejebænken bore hulet ud og sætte en bøsning i og så har du et reservehjul ( jeg kan ikke bruge det til noget ?
Hans

Palle

• Gæst
« Svar #4 Dato: December 12, 2012, 12:49:38 »
Noget helt andet. Jeg kan ikke se hvilken retning den kører, men er dækkene ikke vendt forkert?

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #5 Dato: December 12, 2012, 13:30:50 »
Jeg har kun haft det venstre hjul taget af, så må de være monteret forkert fra fabrikken - hm jeg er ikke overrasket
/Frylund

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #6 Dato: December 12, 2012, 13:37:16 »
Noget helt andet. Jeg kan ikke se hvilken retning den kører, men er dækkene ikke vendt forkert?

Jo - har lige lavet en billesøgning på dyret, men jeg bruger nu de to hjul jeg har fra en Honda fræser, de er af noget bedre kvalitet.
/Frylund

Modifix

• Gæst
« Svar #7 Dato: December 14, 2012, 00:16:17 »
Don Frylund.

Jeg har haft både en større kædesav og en buskrydder fra Texas. Kædesaven skulle repareres for at kunne bruges- lige ud af æsken, og brændte varm uden særlig årsag/ havde meget varierende kædelængde uden anden "justering"end langvarig brug og fes tændrør af temmeligt hurtigt, også selvom jeg i vidt omfang brugte "miljøbenzin" på den..
Buskrydderen hold heller ikke længe, før kaburatoren var rystet løs første gang. Efter ialt tre løse kaburatorer begyndte benzinledningerne at vise utidige træthedstegn og trådholderen lignede efter denne tid, noget som hunden havde gravet op.
Begge maskiner er endt på genbrugspladsen efter lang men ustabil tjeneste.

Godt at man så er metalarbejder med mere end blot en smule mekanik-indsigt!

Jeg har dog også kørt med Texas-maskiner fra før den "kinesiske industrirevolution".
Dette er fine maskiner med lang levetid, men hvor sælges de mon idag?;o)

Mvh. Jens/Modifix - og snart glædelig Jul!