Forfatter Emne: Hva' hulen hedder sådan en?  (Læst 9132 gange)

mhh

• Hero Member
Hva' hulen hedder sådan en?
« Dato: August 23, 2012, 02:46:28 »
I kender dem godt, i danmark kalder vi dem fx. Edderkopper og vi bruger dem når vi skal bore bløde køber ud i en centrer patron.
Problemet er lidt at jeg skal bruge det engelske navn for sådan en, den direkte oversættelse 'spider' gav ikke det vilde resultat, men det skulle jo prøves, hoffmann gruppens oversættelse med 'jaw cutting attachment' gav heller ikke noget.... Såeh er der nogen der kan hjælpe mig her?

jens

• Hero Member
Sv: Hva' hulen hedder sådan en?
« Svar #1 Dato: August 23, 2012, 06:36:41 »
Jeg har nu kun set dem i hjemmelavede modeller, men det er måske ikke for at købe en, du leder efter det Engelske navn?
mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.

mhh

• Hero Member
« Svar #2 Dato: August 23, 2012, 07:06:01 »
Jow der er netop for at købe en. Jeg er med til at starte en produktion op i kina og det skidt vi laver skal desværre løbe (besværlige kunder hehe)
Kineserne kigger på mig somom jeg er idiot når jeg snakker om sammendrejninger og om ting der løber.

Justerbar udborering er nok det rigtige ord.

mhh

• Hero Member
« Svar #4 Dato: August 23, 2012, 08:26:13 »
Både og jeg ved røhm har en der virker lidt som en centrer patron

http://www.fagteori.dk/drejebaenken/drejebaenkens-tilbehoer/patroner-planer/centrerpatronen/brug-af-centrerpatron.aspx

Der er et billede af den nederst på siden.

Problemet er lidt at den fra røhm, først kan være her om 14 uger... Det er squ lidt sent må jeg indrømme. Så jeg ville prøve at se om der skulle være noget der mindede om.

Max

• Hero Member
    • Sandcastle
« Svar #5 Dato: August 23, 2012, 09:43:11 »
Det ender vel med at du må have fat i en maskinfabrik og få lavet en der :)

mhh

• Hero Member
« Svar #6 Dato: August 23, 2012, 10:14:28 »
Der er noget der tyder på det! Lidt sørgeligt at en maskinfabrik sender sådan noget ud i byen for at blive lavet. Hehe men sådan er det jo.

Bj@rne

• Hero Member
« Svar #7 Dato: August 23, 2012, 20:00:09 »
Jow der er netop for at købe en. Jeg er med til at starte en produktion op i kina og det skidt vi laver skal desværre løbe (besværlige kunder hehe)
Kineserne kigger på mig somom jeg er idiot når jeg snakker om sammendrejninger og om ting der løber.

Justerbar udborering er nok det rigtige ord.

Ja nu skal jeg jo IKKE advokerer for dårlig stemning på forum, men undskyld mig, at de kigger uforstående er ikke så underligt, men det er jo konsekvensen af at man flytter produktionen ud Øst på, nuvel der er penge at spare/tjene afhængigt af hvilken side man ser det fra, men når man skal til at uddanne arbejdsstyrken til at kunne efterleve de krav der er til precision og kvalitet man er vant til fra Vesteuropa, så er det jo et spørgsmål om hvor meget der er sparet/tjent i sidste ende.

Jeg oplevede en hel masse der blev outsourcet til Østen da jeg stod i lære, men jeg oplevede da heldigvis også at vi fik produktionen af visse dele tilbage simpelthen fordi kvaliteten til 15 kr i timen IKKE stod mål med den efterbearbejdning der var nødvendig for at kunne bruge emnerne (hvis det da ikke endte med at vi skulle producere nye fra bunden af)

Men det er vil lidt ligesom billige æg og burhøns, man vil gerne ha billige OG økologiske/dyreetisk forsvarligt fremstillede vare, men ikke betale det som det koster.

Det ender jo snart med at vi ikke kan købe et nyt skaft til en hammer, det forventes at man smider den med det knækkede skaft ud og køber en hel ny hammer.

Godt ord igen, bare lige mine sene torsdags observationer

Mvh

Lars Dolleris

• Sr. Member
« Svar #8 Dato: August 23, 2012, 20:15:15 »

Jeg er ikke meget for at give dig dette tip, når du skriver at det er for at hjælpe en kinesisk produktion...! Du kan købe den hos Röhm http://www.roehm.biz/fileadmin/products/media/de/DC0000136.PDF

Hilsen
Lars

mhh

• Hero Member
« Svar #9 Dato: August 24, 2012, 02:16:46 »
Ja ja inden jeg bliver stemplet som den onde selv hehe....

Pudsigt nok er produktionen faktisk TIL kina, produktet forlader ikke landet igen.
Ikke det man ser mest af  ;)

Lars Dolleris

• Sr. Member
« Svar #10 Dato: August 24, 2012, 08:33:30 »
Må den være brugt og hvad diameter ønsker du?

Hilsen
Lars

mhh

• Hero Member
« Svar #11 Dato: August 24, 2012, 08:46:57 »
Vi fik klaret problemet i første omgang med men ring og nogle stifter. Så det klarer vi os med indtil den fra røhm kommer. Jeg er så taget hjem igen når det sker.

Men Lars hvis du har en til at ligge du vil af med... Kunne jeg måske personligt være interesseret hehe mangler tit en hjemme i værkstedet.

ibot

• Hero Member
« Svar #12 Dato: August 24, 2012, 10:24:19 »
Hvad er der i vejen med sådan en "chuck spyder"?

Den kan man endda selv lave. Altså hvis man er maskinarbejder, eller iøvrigt har evnerne.
Den kræver heller ikke huller i kløerne.

http://www.hobby-machinist.com/showthread.php/1357-How-I-Refurb-Old-3-Jaw-Chucks-(17-pictures)

mhh

• Hero Member
« Svar #13 Dato: August 24, 2012, 10:46:07 »
Hvad er der i vejen med sådan en "chuck spyder"?

Den kan man endda selv lave. Altså hvis man er maskinarbejder, eller iøvrigt har evnerne.
Den kræver heller ikke huller i kløerne.

http://www.hobby-machinist.com/showthread.php/1357-How-I-Refurb-Old-3-Jaw-Chucks-(17-pictures)

Den er ikke ligefrem justerbar, og kløerne skal bores ud ca. engang om måneden, så det bliver ret hurtigt lidt halvdyrt i kløer hvis man ikke kan rykke dem en tand.

Det du viser billeder af der er mig bekendt kun hvis man liiige vil have frisket sine hårdeklør op igen.
Har da også i planerne at skulle have lavet sådan en så jeg kan få kløerne på min caz derhjemme til at løbe lidt igen.  :)

ibot

• Hero Member
« Svar #14 Dato: August 27, 2012, 13:01:08 »
Jamen det har du da ret i.
Det her var husmandsudgaven.