så blev jeg også færdig med H2.
opgaven bestod af at bygge en flaskedonkraft ud fra nogle tegninger vi fik udleveret, dog skulle vi selv lave andre tegninger og så planlægge arbejdet.
en kammarat og jeg besluttede at bygge en donkraft med penomatik til at pumpe med, detsværre så var planen at den indbyggede 5 vejs ventil skulle kunne vende luftstemplet, men pga manglende hastighed så ville stemplet i hele tiden stå så den fik luft på begge sider, samtidig.
så efter 4 uger med forskellige afstande på ventilen, og flere forskellige matrialer. så blev løsningen en ekstern 5 vejs ventil med 2 kontra/drossel ventiler.
resultatet blev 5 stk 10 taller( autocam,tegning,manuel,cnc samarbejde, tror jeg det var vi fik karaktere for) . og så lige et 12 tal i engelsk som også er en del af pensum på H2.
jeg blev så nød til at lave både tapnøgler,en gevind prøve ring til 40x1,5 en borebøsning og en del andre ting, da vi havde tiden og lige så godt kunne lave alt selv.
den kan holde 230bar kortvarigt, men falder langsomt i tryk.
det skal siges at jeg arbejder med hydralik til dagligt, og min makker arbejder med plastic produkter til dagligt, derfor der er flere forskellige matrialer til stede, bla akryl,pom og et plastic produkt der er selvsmurt.