Det lyder da godtnok, som lidt noget legetøj den Kineser
Boxforden er med Norton gearkasse til tilspændingen, så du skal ikke skifte tandhjul (kun ved særlige store stigninger)
Du skal være sikker på, den kan skære mm gevind, nogle er kun til tommer.(det kræver extra tandhjul så til mm)
Prisen på Boxforden synes jeg umidelbart er lidt høj, men det afhænger self, af hvormeget der følger med af udstyr.
H Ernault Batignolles er en fantastisk drejebænk, sådan nogle har jeg kørt med dagligt i over 20 år.
Det er stadig min ønskemaskine, men pladsen tillader det ikke rigtig.
Jeg må lige nævne, at på sådan en der nok var en tand større, drejede jeg 2 stk endedæksler til en polermaskine. Udgangspunktet var 2 klodser a 30 kg, som så kom ned på 7,5 kg pr stk. Så 45 kg spåner i bakken. der blev høvlet af med en spåndybde på 10 mm.
Maskinen var med en 15 hk motor, men umidelbart meget ens med den du linker til, udover den var længere.
Du skal være opmærksom på at maskinen starter med direkte træk, så du skal finde ud af hvor stor motoren er, de findes fra 5 -15 hk som jeg lige husker.
mvh jens
Allerede en 5 hk, vil nok ikke kunne starte op på en 16 amp sikring. så skal der en softstarter eller frekvensomformer til.
Nok et generelt problem for gamle drejebænke, reservedele er rasende dyre, hvis de da i det hele taget er til at skaffe. (da jeg var drejer, var det
C henriksen og co, forhandlede H Ernault Batignolles, de var ret ublu med reservedelspriser)
Dog er en Engelsk drejebænk som Boxford, og sikkert også andre Englændere nemme at finde dele til i England, både nye og brugte, og til rimelige priser.
mvh jens