Forfatter Emne: HJÆLP HJÆLP  (Læst 6536 gange)

gullits

• Gæst
HJÆLP HJÆLP
« Dato: November 24, 2011, 14:41:53 »
Hej alle sammen.
Jeg skal hører om der er nogen der kan hjælpe mig med en udregning eller ligefrem kan det i praksis.
Jeg skal have et hul der er Ø100 og så skal det kunne åbne sig til Ø250. jeg forestiller mig 2 plader der glider oven på hinanden sat fast i nogle punkter så man kan hive/skubbe/Drej og så åbner eller lukker hullet, MEN MEN MEN udfordringen er at hullen skal være rundt hele tiden uden at blive ovalt.
Kan dette lade sig gøre eller er det helt umuligt?????? ??? ??? ???
jeg mener bestemt jeg har set sådan et "hul" men jeg kan ikke finde det nogen steder.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig da det har givet mig grå hår mange gange  ;D

Palle

• Gæst
Sv: HJÆLP HJÆLP
« Svar #1 Dato: November 24, 2011, 15:22:59 »
Blænden på et kamera i megastørrelse?
Den består godt af mange lameller.

j håndstad

• Hero Member
« Svar #2 Dato: November 27, 2011, 23:47:37 »
Det hedder på Dansk en Irisblænde. Den kan du købe hos Lindab den bruges til at regulere luftmængden i ventilationsanlæg og hedder :Irisblænde type DIRU :
Den findes i mange størrelser helt op til ca.500 mm
Mvh. Jørgen.

gullits

• Gæst
« Svar #3 Dato: November 28, 2011, 07:45:51 »
Det er bare kanon, det er lige sådan en jeg har ledt efter mega fedt. takker rigtig mange gange for hjælpen. :D :D :D

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #4 Dato: November 29, 2011, 00:29:54 »
HvaD FORSKEL ER DER PÅ Aboge og Strans, de ligner meget hinanden, og de er også svenske bekke to. Har selv en strans
Hans

Frylund

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #5 Dato: November 29, 2011, 14:58:36 »
HvaD FORSKEL ER DER PÅ Aboge og Strans, de ligner meget hinanden, og de er også svenske bekke to. Har selv en strans
Hans
Navnet  ;D
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!