Istedet for alle de forkromede løsninger, har du så overvejet at renovere T-sporene? Hvis det var mig, så havde jeg gnavet de gamle T-spor af og fræst en plade med sporene i og boltet den fast fra bagsiden eventuelt med et par styretappe. Der er ikke umiddelbart noget der taler for at det ikke kan holde og være stabilt - Tværtimod.
Her et par billeder.
Det ene viser slæden monteret omvendt. Skaden er altså sket væk fra patronen ved at hele fortsætteren er blevet vredet nedad. Den blå streg er min optegning af en revne på indersiden af sporet.
Om det nu skyldes uvidenhed, voldelig adfærd, spinkel konstruktion, dårligt gods eller en kombination af det hele skal jeg lade være usagt - jeg vil egentlig hellere finde en løsning.
På det andet billede har jeg forsøgt at sætte lidt mål på.
Hvis jeg forstår dig ret, ville du erstatte hele venstre side af slæden med en klods med et T-spor i. Der er ikke mange mm fra nederste hjørne af T-sporet ind til svalehalen, så både klodsen og slæden ville blive meget tynde på det sted. (Jeg kan ikke øge afstanden mellem T-sporene uden at skulle lave en ny fortsætter).
Alternativt kunne jeg måske fræse toppen af T-sporet (de 4.7 mm).
Indersiden kunne så få en 15 mm bred liste skruet fast, mens der til ydersiden kunne laves et L formet stykke, som kunne skrues fast fra siden og til dels fra toppen (i den 8.6 mm brede, delvist ødelagte side) Hele slæden ville vokse lidt i bredden, og den ville ligne en maskine fra Storm P's opfinderværksted, men det kunne jeg nok leve med.
Hele trykket på skæret vil komme til at trække opad i de to lister, kan man forvente at nogle skruer vil kunne holde til det?
Der så også lige det problem, at går det galt skal jeg vente X måneder på en ny slæde, det undgår jeg ved selv at forsøge at lave en kopi først. Jeg får også mulighed for at lave T-sporet lidt tykkere i toppen (H: 4.7 -> H:6.0 ) og lavere i bunden (H: 8.2 -> H: 6.9) , så det bedre kan tåle min voldelige adfærd.