Hej
Palle:
9/16'' BSF, den er noteret
og bliver fulgt op.
Rart at høre om gevind.
Jeg har kørt på og arbejder til tider i, triumph'er fra 50'erne og kører nu en Harley fra 54,
og der er tommerne jo ikke det samme, og når du skriver at:
Den engelske industri ( mc + auto) gik over til ISO i 1969,
skal det så forstås sådan, at USA Gevind, UNC og UNF, efter 1969, er det samme som det engelske gevind efter 1969?
Eller er USA gevind ISO?
Eller, er der efter, etv. ISO standard, stadig UK og USA gevind?
Dr. M...
Og den med de 14 mm, er det ikke.
Har 14 mm gevind liggende, og den er grovere, men det var da min første tanke at lave det med 14 mm, men det med skærebakken, er ikke lige så let (den har vi ikke lige liggende på arb) og vil egentlig helst, gerne holde den lidt finere stigning.
Erling:
Og den med at vende tingene på hovedet, ku måske oss være en god løsning, og den med HEX tiltaler lidt, for så ville jeg fint kunne gå op i 16 mm. uden at nøglen kommer i kontakt med juster skruerne til stålholderne.
Tænker bare lige lidt om det ikke ville være en stivere konstruktion, med sammensat
aksel og "bundplade" og har da heller ikke lige en fræser stående til lav af spor i T møtrækken, så ville nok ende op med at skulle svejse plade på plade alligevel
så om akslen blev TIG'et på, stopper ikke ideen.
Men kan godt lide den med M16 og HEX, oven ned
og når den smalle del i T'et / T møtrækken, bliver fyldt ud, er der pludselig ca 20 mm gods, så det ku være løsningen
Tak for info
MVH