Forfatter Emne: Hvilken slags nylon?  (Læst 11932 gange)

ErlingSj

• Hero Member
Sv: Hvilken slags nylon?
« Svar #15 Dato: Februar 12, 2011, 22:15:27 »
For lige at spørge om noget helt andet, har du nogensinde prøvet at lime sådan en skål op med smeltelim så du helt slipper for at spænde den fast ?
Ja, men du misser pointen.
Skålen var fin og rund, da den blev drejet. På det tildpunkt var der ingen problemer ved at spænde den op og rette bunden af. Det vil være det samme uanset om man som her har lavet et hul, så den spændes op på ydersiden af kæberne eller en tap/offerklods som skal drejes af til slut.
Nu hvor den har arbejdet videre på egen hånd er bunden blevet skæv. Jeg kunne bare slibe den på et stykke sandpapir, en båndpudser eller et slibeplan, men resultatet bliver et andet (og meget bedre), hvis jeg drejer den af og derefter sliber og polerer den.
Det skal da også lige bemærkes, at det her er den mest skæve skål eg nogen sinde har lavet - normalt ville en skål være flækket længe inden. Det hænger sammen med, at den har en tykkelse i omegnen af 1 mm - lyset kan ses igennem de lyse dele af skålen.

Max

• Hero Member
    • Sandcastle
« Svar #16 Dato: Februar 12, 2011, 22:21:47 »
Ok, nu ser jeg dit problem. Det er lige før at man begynder at tænke på at tape den op på planet med noget gaffertape :) 

Ps: Jeg har set nogen der drejer Stetson hatte i træ, imponerende.

ErlingSj

• Hero Member
« Svar #17 Dato: Februar 12, 2011, 22:30:20 »
Ps: Jeg har set nogen der drejer Stetson hatte i træ, imponerende.
Jeps - men jeg mener nu at de snyder og bruger damp, selv om de drejer dem af helt nyfældet træ. I hvert fald sættes den i spænd, det er min skål virkelig ikke blevet udsat for  :)