Fandt dette på nettet.
http://www.schsm.org/html/hints_and_tips.htmlHer er en oversættelse med Google oversæt:
Salt og eddike RUST FJERNELSE
Køb den billigste hvid eddike du kan finde (dette er ikke en gourmet opskrift), og nogle almindelige bordsalt. Opløses så meget salt i eddike som vil opløse (IOW, lave en mættet opløsning). Gøre nok for denne løsning til helt at fordybe den del, du ønsker at derust.
I et ikke-reaktivt container (plast / glas er godt, bare ikke bruge kobber eller galvaniseret, osv.), HELT fordybe den del i løsningen. Hvis den del, der ikke er helt under vand, vil du få en korrosion linje ved luft-væske berøringsfladen. Gøre dette uden for eller i nogle placering fjernet fra de gode værktøjer i din butik. Saltsyre dampe kan spille helvede med metaloverflader. Et varmt sted, kan bidrage til at fremskynde den reaktion, men det er ikke obligatorisk. Nogle uopløst salt i opløsningen er ok (rent faktisk garantier mætning), men bruger en plast skærm for at beholde den del af direkte kontakt med salt - i hvert fald, det er, hvad jeg gør.
Kontrollere de fremskridt, hver time eller to. Kemi er kompleks og afhænger af dine oplysninger. Tid er ikke alt for kritisk. Den løsning vil kun reagere med rust (jernoxid) og vil i mangel af luft, der ikke reagerer med uædle metaller. Fjern stykke fra den løsning, tørre (lidt ståluld måske), og kontrollere fremskridt.
Når den del er tilstrækkelig derusted vaskes straks i varmt sæbevand, tør grundigt, og olie med en god rust forhindre olie - noget i gevær olie, skal du ikke bruge WD40! Hvis dette ikke sker den del, der vil begynde at ruste igen - og hurtigt.
Jeg er ikke kemiker, men salt i eddike vil producere en blanding af mild saltsyre og natriumacetat. Jeg tror, at HCl bryder op rust og acetat binder sig med det at danne et chelat (?), Der binder jernoxid. En rigtig kemiker sandsynligvis kunne give en bedre og mere præcis beskrivelse. Svømmehal syre (muriatic syre - fortyndet HCl) vil også bryde op rust, men det er aggressiv og kan let give tilstødende ruster. (Hvis du har en pulje, holde syre væk fra din butik.) Jeg har haft mere succes med eddike / salt. YMMV.
-Marv Klotz