Undskyld den langsomme reaktion, jeg blev lidt arbejdsramt, og det her er en hobby.
Min metal-guru fortalte mig, at et gevind i metal som tommelfingerregel skulle have 3-5 omgange for at kunne holde. Godset i slæden tillader 4 omgange, så jeg tog chancen og borede et hul i den, som derefter fik skåret gevind.
Det fungerer sådan set meget fint, men jeg fik begået en fejl.
På det tidspunkt jeg lavede det havde jeg ikke fået gang i fræseren - vidste faktisk ikke om jeg nogen sinde ville kunne finde ud af den - så da bitholderne var for høje satte jeg kroppen så langt ude til venstre, så de kunne glide ned over siden på slæden.
Resultatet er, at den er noget tilbøjelig til at vippe, hvis der kommer for meget tryk på skæret.
Jeg har siden fundet ud af at fræse, og har fræset 2 mm af holderne, så de nu kan dreje frit hele vejen. Overvejer derfor nu, om jeg kan flytte den over i den anden side, og længere tilbage på slæden. Det ville kunne give en bedre og mere stabil fordeling af trykket på skæret.
Den originale holders stang er ikke fjernet - den generer ikke, og det tillader at jeg kan vælge at bruge den, hvis det skulle vise sig mere praktisk.