Hvis du har et maskinvaterpas kan du bruge det. Men at gå ud og købe et, 'bare for dette' er i min optik helt hen i vejret, - så ville jeg bruge pengene på noget andet udstyr til værkstedet.
En drejebænk som den boxford, på dét underskab, vil dreje ens uanset om det står i vater eller ej. Hele konstruktionen er så stiv at du ikke kan påvirke præcisionen ved at stille den 'skævt' op.
Men, som tidligere nævnt skal du bare være sikker på at alle bærepunkter trykker lige hårdt.
Jeg har en drejebænk, som vejer det dobbelte af din boxford. Men er ca samme størrelse.
Den står på 6x hjemmelavet maskinfødder. 10mm tyk plade, som måler 80x80. ( Ca som Hans foreslår)
Den står ikke særlig godt fast. Man kan godt mærke at når man skubber hårdt til den, så kan man rokke den (altså, meget lidt)
Men min boxford, som stod på 4x bolte, spidset lidt, som trykkede ned i noget egetræ, stod bedre fast.
(Træet var kun for ikke at ødelægge gulvet)
Så, for store maskinfødder, eller for lille en maskine er ikke en god kombination.
Personligt ville jeg, hvis jeg fik en ny boxford bolte den i gulvet. Eller eller gøre som jeg gjorde sidst.
Jeg har også haft en lille shaper.
Og da jeg gerne ville have at den stod på 3 støtte punkter (så vipper den ikke på et skævt gulv). Så måtte jeg lave 3x klodser. Også her viste egetræ sig bedst.
Rent stål mod beton(gulv) var også ok, ikke bedre, men ok.
Stål med gummi under gav sig for meget (hårdt industri gummi)
Så i min optik, så er maskinfødder ikke egnet til dette formål....
Især ikke hvis du laver dem så store som foreslået. Maskinen trykker/vejer simpelt for lidt
Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk