.. nu er det 10 år siden jeg købte min første fræser! En Beijer UF2V Nr. 793 - sikken glæde, sikken hygge - sikke muligheder! Iso40 spindle og så enkel, at jeg selv kunne lære det!
..Der gik et par år, blev tilbudt en TOS universalfræser, også med ISO40 - jeg sagde JA og skød min Beijer af til næste i rækken og fik den kære TOS split af og slebet ned og malet, ikke noget kønt eksemplar blev den - Biltemas det bedste grønne og gule maling blev brugt - men nuvel, for en maskinmester med blod på tanden var jeg ikke til at slå ud af kurs - DRO blev indkøbt og jeg monterede den, se nu var det lækkert..! .
Troede jeg - jeg savnede min gamle Beijer, dens enkle opbygning og så var den så dejlig at justere på.. Fluks så jeg en Beaver! Den kunne jeg ikke lade stå.. Så en Bridgeport lignende fræser var nu i min garage, lykken var gjort! Iso30 konus og så var den lille!...
Men...Man lever vel for at prøve noget nyt... Så idag, har jeg solgt min TOS og netop, i løbet af stormen været på toppen af Djursland og hentet min nye Pedersen VPU250.
Nu håber jeg ikke jeg køber flere fræsere, 4.... faktisk 5 har jeg haft igennem fingrene, der var også en lille fræk italiener med MK2 hoved inde forbi værkstedet, desværre var den forlille, så jeg købte Beaveren, efter den... Nok om det!
10 år senere, endelig - er det lykkes.. JEG HAR EN PEDERSEN! Den står skarpt og venter blot på at jeg får støbt mine 380 kvm betongulv så jeg kan begynde at sætte ting ind
Den kommer til at passe ved min Harun 265 og min lille Beaver skal stå ved min MOdigs HF190!
God weekend!