Jeg købte denne her tre klo af Sten i Låsby for et par år siden. Der var lidt rustpletter, så vi fik den forhandlet ned i en god pris kr. 1800 De kunne så fjernes med wd 40, så var den fin. Jeg købte den til mit rundbord og der funger den rigtig godt. Ja det er sikkert noget Kineserbras. Har nogen gange tænkt at den skulle prøves af i drejebænken, men så skal jeg have lavet en bagplade og hvor får man tid til det. Den vejer 16 kg. måler 200 og er godkend til 2500 omdr. Når man skider den ad og ser på den så virker den meget fornuftig. Man kan så spørger, hvad får man for kr. 5000, ja man får en røm men er den så meget mere værd eller betaler man for et navn , man skal tænke på et det er for os hobby brug og ikke hverdag fra 8-16
Den hedder HBM 11- 200 F Bag siden af sneglen er teflon belagt så det glider beder når man spænder T nøglen Den er front monteret og det er god når den bruges til rundbord og med smøre kop på forsiden. Jeg er godt til freds
Jeg har en 250mm HBM med direkte camlock montering.
Den kostede 2000kr hos RDG tools i England, inkl et sæt bløde bakker, inkl porto
Det er den centrerpatron jeg har med bedste rundløbs nøjagtighed.
Men inden jeg tog den i brug, blev den adskilt og renset for en masse slibestøv osv.
Den kører helt fint til prisen.
Men der er virkelig langt fra dén og så op til en Röhm. Man ser det tydeligt i kanter/afgratninger og ellers generel finish osv.
Der er absolut ingen tvivl om at feks Röhm er bedre. Og skulle den bruges på daglig basis ville den holde mange flere år.
Min HBM kan jeg godt mærke har været i brug. Især hvis man har spændt meget hårdt, så er den begyndt at blive stram når man skal løsne.
Og bakkerne kan godt føles strammere i føringen når man kører fra yder til inder position, visse steder.
Ca samtidig fik vi en sprit ny Røhm på mit arbejde. Og den bruges dagligt, og på en helt anden måde. Den kører stadig som ny.
Så klart der er en forskel. Men prisen er også 4x så høj. Det skal man have in mente
Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk