Jeg synes, at man skal passe på ikke at kæmme alle kinesere under en kam. - Nå ja, det skulle også være en H******* stor kam, hvis der skulle være plads til dem.
Nå, men jeg har altid købt Vertex, fordi det normalt er/var lidt højere standard end gennemsnits kinagrej og stadig til at komme til for penge. Det kiksede pludselig for alvor på en frontmonteret fireklo bestilt i England (fuld af jord og grater indvendig og hullerne til frontmontering var ikke boret igennem).
Møske var det kun en enlig svale, men de sidste par år har jeg handlet hos Paulimot, og jeg har aldrig fået noget derfra, som ikke var fint forarbejdet og 100% i orden. De tør også sætte deres eget navn på grejet.
Kina står for størstedelen af verdens maskinproduktion, så selvfølgelig KAN de lave værktøj.
Selvfølgelig kan kineserne lave kvalitet også. Det siger jeg slet ikke. (Og jeg køber da af og til noget af deres skrald selv
)
Det kan vi også se hos paulimot. Deres er lige niveauet over ~eBay
Men så koster det også mere.
Feks de iso30 som Kenneth kigger på.
De har en pris, hvor de kan sælges i Danmark, billigere (selvfølgelig med rabat osv)
Men stadigvæk. De andre bor i Tyskland, og har lidt andre forudsætninger. Så selvfølgelig er de billigere, tænker jeg?
Dvs, i mine øjne, så er besparelsen ikke ret stor umiddelbart (på disse produkter) - men er den så nok til at man vil støtte et tysk firma der laver dem, eller et tysk firma der importerer dem fra Kina?
Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk