Der er i min optik forskellige måder at købe maskiner på.
Enten er man super heldig..
- at kende nogen, som kender nogen.
- eller at sælger ikke aner en dyt om maskinens værdi.
Ellers så betaler man prisen for en god maskine. (Nogle tror jo desværre at deres ting er forgyldt)
Oftest er det sidstnævnte der træder i kraft
Hans skriver at en maskine skal koste X-antal kr for at den er noget værd..
Sådan kan man i min optik ikke stille det op..
Køber du privat så er det for de fleste maskiner i den dyre ende. Er det hos en forhandler, så er det i den billige ende. Og så er der oftest 'gamle' maskiner
(20~25k)
Jeg er sikker på at jeg har handlet bedre ind end at han har
trods min den dyreste maskine har kostet 10.000kr+moms. Og den er da noget mere værd. - hvis vi sammenligner pris kontra reel værdi.
Men fordi at jeg var heldig at kende en, som kendte en, så fik jeg fat i den..
Men der er langt imellem de gode handler. Og man skal være super hurtig hvis de er annonceret offentligt. For der er ekstrem mange der sidder klar til at købe. Enten med videresalg for øje. Ellers for at beholde den..
Jeg har selv haft købt flere maskiner som trængte til lidt kærlighed og lidt knofedt. Men resultatet har også været en billig maskine, som fint kan lave de ting jeg skal bruge den til.
Der går jo også sport i at finde tingene så billige som muligt. Og så er det jo altid sjovt at rode/sætte ting i stand.
Og jo mere nørdet man bliver med det. Jo mindre bemærker man tingenes pris.. - forstå mig ret.
Jeg vil gerne dele et par eksempler.
Prisen der er sat, er købsprisen. (Uden ekstra udstyr som digital)
Skulle det sælges. Ville jeg forlange min. det dobbelte.
Og også et par eksempler med ting jeg har haft købt. Men solgt da jeg 'opgraderede'
Så jo, det er bestemt muligt at købe gode ting billigt. Man skal bare have is i maven