Uha, som det ville være dejligt, at have tid, til alt det man gerne vil.
Nå men skruerne kom ud uden at blive ødelagt.
Da jeg fik lavet et styr til den lille luftmejsel (en blok med hul i
) og de fik klø nok vinkelret ind i kærven, kunne de skrues ud med håndkraft.
"Hovedlejet" får lov at blive siddende. Der er ikke antydning af slup i svinghjulet, og de er for fine til at tage chancen med.
Den der flækkede for mig var mage til. Jeg ved ikke, hvad den var lavet af, men den blev ikke mishandlet.
Som det ses er trækaksel og tandhjul ud i et.
Jeg vil gerne have det gennemgående, så jeg overvejer at bore et 8 mm gevind ind i enden og forlænge det med en tykkere aksel, som så skulle drejes ned, så det bliver lige.
Det er kun ca. 8 cm. Vil det holde, eller er det kun "proforma"
Den gamle mand, som hjalp mig med navnet har i øvrigt nok ret i, at den har kørt med brede remme.
Motorophæng og remskærm var tydeligt hjemmelavede, og "stubben" som stikker ud, havde en smørerille gemt under skidtet. Desuden har den tydelige slidspor, hvor noget har roteret rundt om den.
Han mente også helt sikkert, at den var Norsk og fra omkring 1. verdenskrig.