Hold da op.
Som så meget andet, jeg får mig rodet ind i, er det her da vist ved at blive sjovere og sjovere.
Alba og England er støbt ind i lågen, så det er nok alligevel ingen tysker - men ingen tvivl om, at den er (eller måske rettere har været) identisk med en af dem, du har fundet.
Nu kommer det sjove.
Det blev pludseligt sådan en "take it or leave" handel på grund af transportmuligheden.
Sælgeren vidste afgjort lige så lidt (altså absolut inget) om shapere, som jeg gør. Hans besked var, at den kørte frem og tilbage, når den fik strøm, og kun med en hastighed. Så vidt jeg kan se på billedet trækker den også direkte på motoren, så det var og er jo troligt nok.
Den ligner umiddelbart mest den første, du har fundet, men jeg tror ikke, at den har det der gearkassearrangement.
Hvis det er pillet af på et tidspunkt, kunne det forklare "murerarbejdet" på remtrækket.
Nu tror jeg liiige, at jeg koncentrerer mig om noget helt andet, og så bliver det spændende at se, hvad der lander i indkørslen efter påske.
Kan du nu ryste op med den adresse - du må da ikke forhindre mig i, at holde noget jeg har lovet i fuld offentlighed.